Gå til innhold

Ordentlige, solide jeans?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det ikke er synlige flekker eller lukt går det fint an å la være å vaske jeansene sine i flere måneder. Eventuelt man kan legge de i fryseren om man vil bli kvitt bakteriene.

Skal man først vaske de er det lurt å vaske de på vranga, og ikke på høy temperatur. Håndvask i f.eks. badekaret er også å foretrekke, spesielt ved rådongeri.

Lenke til kommentar

Til den prisen burde de være det også.

1500 kr. er da virkelig ikke mye for et par jeans. Jeg har vanskeligheter med å komme på et merke som ligger på et prisnivå som er noe særlig lavere enn det jeg ville kjøpt jeans fra.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er synlige flekker eller lukt går det fint an å la være å vaske jeansene sine i flere måneder

Spør du meg er det forferdelig uhygenisk, men nok om det (kan ikke forestille meg å eie rådenim-bukser).

Jeg har kjøpt 2 par jeans fra Hugo Boss (et par til 900 og et til 1900) og er svært fornøyd med passformen. De holder seg like godt som når jeg kjøpte de.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

De gjorde jo noen tester av det der i USA her for kort tid siden. En biokjemistudent hadde tatt tester av rådenimbuksa si med jevne mellomrom for å se på ting som bakteriekulturer og slikt. Her er artikkelen.

TL;DR: det finnes ingen helserisiko forbundet med det, det største problemet er luktutvikling, men det kan man fikse med lufting eller frysing.

Lenke til kommentar

De nye jeansene til NN.07 skal også ha fått gode skussmål! Kikket på de hos Høyer akkurat, virket solide! 1499,-

Handlet inn litt fra NN.07 sist gang jeg stakk innom Høyer, og må si meg veldig fornøyd så langt. Stoffet virker bra, passformen er god og ingen knapper har ramlet av enda.. :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Utvalget av solide jeans i Oslo er litt tynt. Nudie har en 13.25 oz red selvage linje som de selger i butikkene sine (steen og strøm + grunerløkka), men disse koster 1500. I butikken på steen og strøm har de også noen andre merker, edwin etc. Hvis jeg skulle hatt jeans nå hadde jeg bare kjøpt APC fra tresbien, 12 oz red selvage og koster 850 kroner. Vanskelig å slå når de kommer på døra et par dager etterpå for €10 shipping.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...