Gå til innhold

[Løst] får ikke til bakgrunnsfarge, og heller ikke til scrollbar, noe er galt....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lager en hjemmeside, men får ikke til å endre bakgrunnsfarge, og får ikke til å lage en scrollbar i CSS...

jeg har prøvd det meste, men det hjelper ikke, jeg bruker dreamweaver CS5, og gjør kodingen selv..

jeg vil ha en scrollbar på .content (CSS) div'en min, for da kan jeg bruke den på alle sidene.. jeg skjønner ikke hvorfor det ikke funker..

får heller ikke til en border rundt .content div'en, og paddingen fungerer ikke...

bakgrunnsfargen på alt det rundt skal være svart eller noe lignende, men uansett hvilken farge jeg bruker, så blir den hvit!

Hvorfor funker det ikke`?

kan noen hjelpe meg?

siden er www.norscience.com

hvis dere vil at jeg skal poste koden til css og html her så kan jeg gjøre det :)

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha scrollbar så må du alltid angi width og height samt overflow: scroll. I dette tilfellet på .container --> .container {width: 960px; height: 700px; overflow: scroll;} <-- en måte å gjøre det på.

Skal du ha svart rundt siden så legger du background: #000 på body. --> body {background: #000;}

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd begge deler, når jeg gjorde akkurat du sa så ble det slik som siden ser ut nå: www.norscience.com

jeg fikk til scrollbar på .container men ikke på .content ?!

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar

Hva er det du trenger hjelp med utover Alexanders svar?

Regelen han sa kan settes på .content i stede, men prinsippet er det samme.

DOM-elementet (DIV-en eller hva du måtte ønske å ha scroll på) må:

1. Være av typen block (eller settes til block med display: block;)
  2. Ha en definert høyde/bredde
  3. Ha overflow: scroll;

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...