Gå til innhold

Synstest ved teoriprøve

lolbits

Anbefalte innlegg

Denne synstesten før teoriprøven, er det slik at en må ta denne uten briller / linser selv om en er bruker av dette? På vegvesenets sider står det at en kan slippe denne testen ved å ha med gyldig attest om det, men har klart å rote denne bort. Går det da greit å bruke briller under testen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det teori for bil eller mopp du skal ta da? Da jeg tok mopedlappen og de "testet" synet, hadde jeg på meg linser som vanlig.

Før teoriprøve på bil sjekket de ikke synet mitt, men det er viktig at du har attest med på oppkjøring! Sensor har fått oppgitt at du skal ha dette, og ber om å se den. Er den ikke med, så får du ikke kjøre opp..

Lenke til kommentar

Mener å huske at det eneste som skjer dersom du ikke ser godt nok uten briller er at det kommer en markering i førerkortet om at du må ha briller/linser når du kjører. Men husker ikke helt 100%

Kan hende :) Men når man søker om førerkort, så markerer man om man bruker briller/linser, og da må man ha attest fra optiker/øyelege. Er ikke noe stress å ordne, men du må bestille synstime (de sjekker bl.a dybdesynet ditt, noe de ikke gjør til vanlig). Dette går kjapt, så jeg betalte ikke noe for dette hos optikeren min hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...