Kristian86 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Nå har tyske forskere utviklet verdens minste kamera, som skal brukes til medisinske formål. Les mer Lenke til kommentar
luvdix Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Så bra. Personlig er jeg for 1x1x1mm store kameraer til medisinske formål. Ser fram til en lang og meningsfull diskusjon om dette temaet. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ser fram til en lang og meningsfull diskusjon om dette temaet. Jeg og. Savner dog litt informasjon: har det speil? Og, er det et systemkamera eller bare ett fastobjektiv kompaktkamera? Og så manglet informasjon om søker også Men, seriøst: med den kostnaden de ser for seg, størrelsen og sannsynlig strømforbruk: dette kan få utrolig kule anvendelser, f.eks. i avlesing av blikk for bruk av øyet til å styre ting som valg av fokuspunkt og forsåvidt andre opptaksparametre Lenke til kommentar
silinox Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Syntes det er bra at det er mulig å produsere noe sånt billig Så ser du for deg spioner fra andre land med sånne kameraer Endret 14. mars 2011 av silinox Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Så ser du for deg spioner fra andre land :!: Hadde jeg vært terrorist, så ville jeg ha installert et par slike i brillene mine. Mer diskre enn et speilreflekskamera. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 gleder meg til å se hva wikileaks kan oppnå med noe sånt fins nok av stats/finanskorrupsjon som bør avdekkes. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Bare meg som syntes det var litt humor at mannen heter Voltz? Mulig han blir litt ampere ohm man spøker med det? Watt tycks? Huff... 5 Lenke til kommentar
silinox Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Så ser du for deg spioner fra andre land Hadde jeg vært terrorist, så ville jeg ha installert et par slike i brillene mine. Mer diskre enn et speilreflekskamera. så begynner politiet å stoppe folk for å bruke solbriller pga. terrormistenkte Lenke til kommentar
G Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Men går det an å se noe på fjern avstand med det, eller egner det seg kun til makrobruk, som inne i kroppen eller noe sånt? Endret 21. mars 2011 av G Lenke til kommentar
kaian Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Men går det an å se noe på fjern avstand med det, eller egner det seg kun til makrobruk, som inne i kroppen eller noe sånt? Siden det står at kameraet består av sensor og linse, så kan man lage linser som er optimalisert for andre anvendelser enn de først har tenkt på. Men, praktisk blir vel dette litt sært utenom til spesialanvendelser innen medisin og robotikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg