Gå til innhold

Free AVG eller Microsoft Security Essentials ?

Anbefalte innlegg

Free AVG eller Microsoft Security Essentials ??

Hvilken antivirus Prog. er Best?

Har en IKT-venn som foreslår Free AVG. Og en annen venn foreslår Microsoft Securiyt Essentials.

Hvilken er Best?

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AVG har vel litt fler funksjoner?

I hvertfall så har AVG Internet Security 2011

AVG har funksjoner som å beskytte pcen fra virus i epost (Email scanner)

Den har anti rootkit, identity protection osv.

synes AVG er mye bedre. Men free versjonen har litt mindre funksjoner men forsatt fler enn MSE.

Men om du ikke trenger disse funksjonene så kan du godt ta MSE. Man da er jo AVG Free greit

Ville ha gått for AVG Free.

Har AVG Internet Security 2011.

EDIT: AVG Internet Security har også Linkscanner. Den sjekker linker på google f.eks. og sier ifra om den kan skade datamaskinen din :)

Endret av BloodyDestiny
Lenke til kommentar

http://av-comparatives.org/images/stories/test/summary/summary2010.pdf

Siste testen fra av-comparatives (fra slutten av 2010). Der kommer Microsofts AV bedre ut enn AVG iallefall. Hva funksjoner angår, hva trenger du? Hvor ofte tukler du med AV-programmet du har installert? Er det ikke bedre at det ligger og suser i bakgrunnen helt stille helt frem til det evt finner noe snusk som du bør vite av? Isåfall, velg MSE. Gir ikke en pip fra seg før det evt dukker opp noe. :)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

MSE har bare antivirus. Ikke noe spesielt mer enn det.

AVG er bedre overall synes jeg.

AVG har alt annet. Og idag vet du hvor kjapt virus kan spre seg. Bare man trykker på en link så kan du ha fått virus uten å merke det en gang. Bedre å få vite at linken kan være skadelig slik at man ikke trenger å trykker på den isteden?

Endret av BloodyDestiny
Lenke til kommentar

AVG har alt annet. Og idag vet du hvor kjapt virus kan spre seg. Bare man trykker på en link så kan du ha fått virus uten å merke det en gang. Bedre å få vite at linken kan være skadelig slik at man ikke trenger å trykker på den isteden?

MSE scanner alle filer som lastes ned. Og, selv om du skaffer antivirus med linkscanner og altsammenscanner, så gjelder fortsatt sunt internettvett. Til syvende og sist er det brukeren som styrer hva som kommer inn på PCen. :)

Lenke til kommentar

MSE scanner alle filer som lastes ned. Og, selv om du skaffer antivirus med linkscanner og altsammenscanner, så gjelder fortsatt sunt internettvett. Til syvende og sist er det brukeren som styrer hva som kommer inn på PCen. :)

Ja, men brukeren vet ikke hvilke sider som gir deg falske programmer men sier at de er ekte. Men siden brukeren styrer alt, hva skal vi med antivirus da? Brukeren vet jo hva som kommer på pcen og ikke..

Lenke til kommentar

Selv om du har antivirus, antispyware, anti-ditt og anti-datt, så kan du få crap. Du er ikke nødvendigvis usårbar med alt av anti-program. Derfor burde man skaffe det som faktisk klarer å FINNE noe og ikke det som har flest funksjoner. Dette sier jeg på generell basis og gjelder nødvendigvis ikke AVG. :)

Jeg for min del ville valgt et program som holder meget lav profil (ikke varsler om alt som skjer som f.eks at AV-DB er oppdatert osv..) og som finner det meste likevel. Dette finner man først og fremst ut ved å sjekke ut grundige tester. Her mener jeg MSE scorer høyest av de to.

Kan nevne at MSE varslet om en annonsebanner som inneholdt en eller annen form for virus for litt siden, selv om det ikke har alle funksjonene som AVG har. Nettleseren min har også innebygd "crapfilter", som altså gir en advarsel om man prøver å gå inn på sider som er rapportert inn som styggedom. Nettleseren kalles Opera 11. Likevel er det helt sikkert noe som kommer gjennom, og for slike ting har man MBAM som man kan bruke i ny og ned (2-3mnd) eller når man mistenker noe.

Ellers er det sunt nettvett som gjelder, som nevnt.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Jiiiz.. Da må vel jeg være nedlesset av virus og annet crap da, ettersom jeg bruker MSE.

Poenget er ikke at det med flest funksjoner nødvendigvis fungerer best. Det er jo det som klarer å finne det som er en reell trussel som er det.

Og virus sprer seg på fler måter enn at du bare laster dem ned. Det klarer MSE og AVG og detecte, men klarer MSE å detecte virus på andre måter? nei.

Hvilke andre måter sikter du til? MSE har f.eks realtime scanning om det er det du mener på...

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...