Kral Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Free AVG eller Microsoft Security Essentials ?? Hvilken antivirus Prog. er Best? Har en IKT-venn som foreslår Free AVG. Og en annen venn foreslår Microsoft Securiyt Essentials. Hvilken er Best? Takker. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) AVG har vel litt fler funksjoner? I hvertfall så har AVG Internet Security 2011 AVG har funksjoner som å beskytte pcen fra virus i epost (Email scanner) Den har anti rootkit, identity protection osv. synes AVG er mye bedre. Men free versjonen har litt mindre funksjoner men forsatt fler enn MSE. Men om du ikke trenger disse funksjonene så kan du godt ta MSE. Man da er jo AVG Free greit Ville ha gått for AVG Free. Har AVG Internet Security 2011. EDIT: AVG Internet Security har også Linkscanner. Den sjekker linker på google f.eks. og sier ifra om den kan skade datamaskinen din Endret 14. mars 2011 av BloodyDestiny Lenke til kommentar
Kral Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Ja det stemmer AVG har mye mer funksjoner. Jeg bruker AVG, men noen venner som kom litt i uenighet. Takk for innlegget Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) http://av-comparatives.org/images/stories/test/summary/summary2010.pdf Siste testen fra av-comparatives (fra slutten av 2010). Der kommer Microsofts AV bedre ut enn AVG iallefall. Hva funksjoner angår, hva trenger du? Hvor ofte tukler du med AV-programmet du har installert? Er det ikke bedre at det ligger og suser i bakgrunnen helt stille helt frem til det evt finner noe snusk som du bør vite av? Isåfall, velg MSE. Gir ikke en pip fra seg før det evt dukker opp noe. Endret 14. mars 2011 av Kongklykken Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) MSE har bare antivirus. Ikke noe spesielt mer enn det. AVG er bedre overall synes jeg. AVG har alt annet. Og idag vet du hvor kjapt virus kan spre seg. Bare man trykker på en link så kan du ha fått virus uten å merke det en gang. Bedre å få vite at linken kan være skadelig slik at man ikke trenger å trykker på den isteden? Endret 14. mars 2011 av BloodyDestiny Lenke til kommentar
Kral Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg synes Linkscanner e viktig, AVG har mer funksjoner ser det ut som. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 MSE har bare antivirus. Ikke noe spesielt mer enn det. AVG er bedre overall synes jeg. AVG har alt annet. Og idag vet du hvor kjapt virus kan spre seg. Bare man trykker på en link så kan du ha fått virus uten å merke det en gang. Bedre å få vite at linken kan være skadelig slik at man ikke trenger å trykker på den isteden? MSE scanner alle filer som lastes ned. Og, selv om du skaffer antivirus med linkscanner og altsammenscanner, så gjelder fortsatt sunt internettvett. Til syvende og sist er det brukeren som styrer hva som kommer inn på PCen. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 MSE har bare antivirus. Ikke noe spesielt mer enn det. AVG er bedre overall synes jeg. AVG har alt annet. Og idag vet du hvor kjapt virus kan spre seg. Bare man trykker på en link så kan du ha fått virus uten å merke det en gang. Bedre å få vite at linken kan være skadelig slik at man ikke trenger å trykker på den isteden? MSE scanner alle filer som lastes ned. Og, selv om du skaffer antivirus med linkscanner og altsammenscanner, så gjelder fortsatt sunt internettvett. Til syvende og sist er det brukeren som styrer hva som kommer inn på PCen. Ja, men brukeren vet ikke hvilke sider som gir deg falske programmer men sier at de er ekte. Men siden brukeren styrer alt, hva skal vi med antivirus da? Brukeren vet jo hva som kommer på pcen og ikke.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Selv om du har antivirus, antispyware, anti-ditt og anti-datt, så kan du få crap. Du er ikke nødvendigvis usårbar med alt av anti-program. Derfor burde man skaffe det som faktisk klarer å FINNE noe og ikke det som har flest funksjoner. Dette sier jeg på generell basis og gjelder nødvendigvis ikke AVG. Jeg for min del ville valgt et program som holder meget lav profil (ikke varsler om alt som skjer som f.eks at AV-DB er oppdatert osv..) og som finner det meste likevel. Dette finner man først og fremst ut ved å sjekke ut grundige tester. Her mener jeg MSE scorer høyest av de to. Kan nevne at MSE varslet om en annonsebanner som inneholdt en eller annen form for virus for litt siden, selv om det ikke har alle funksjonene som AVG har. Nettleseren min har også innebygd "crapfilter", som altså gir en advarsel om man prøver å gå inn på sider som er rapportert inn som styggedom. Nettleseren kalles Opera 11. Likevel er det helt sikkert noe som kommer gjennom, og for slike ting har man MBAM som man kan bruke i ny og ned (2-3mnd) eller når man mistenker noe. Ellers er det sunt nettvett som gjelder, som nevnt. Endret 14. mars 2011 av Kongklykken Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ikke alle liker Opera 11. Og virus sprer seg på fler måter enn at du bare laster dem ned. Det klarer MSE og AVG og detecte, men klarer MSE å detecte virus på andre måter? nei. Og hvis Opera har den funksjonen betyr det ikke at MSE har. Og Opera stopper bare om siden er rapportert. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Har brukt AVG de siste årene og gjevnt over vært fornøyd.. Men har og i det siste merket at den er litt for "aggresiv" F.eks instalerte en oppdatering til Crysis 2 demoen via launcheren til spillet, og AVG fant vel minst 10 trussler av det.. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Jiiiz.. Da må vel jeg være nedlesset av virus og annet crap da, ettersom jeg bruker MSE. Poenget er ikke at det med flest funksjoner nødvendigvis fungerer best. Det er jo det som klarer å finne det som er en reell trussel som er det. Og virus sprer seg på fler måter enn at du bare laster dem ned. Det klarer MSE og AVG og detecte, men klarer MSE å detecte virus på andre måter? nei. Hvilke andre måter sikter du til? MSE har f.eks realtime scanning om det er det du mener på... Endret 14. mars 2011 av Kongklykken Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg bet du spør om AVG og MSE, men jeg anbefaler Avast. Man må registrere seg én gang i året, men det er det verdt. Aldri fått spam relatert til registreringene hos Avast. Lenke til kommentar
Kral Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Jeg bet du spør om AVG og MSE, men jeg anbefaler Avast. Man må registrere seg én gang i året, men det er det verdt. Aldri fått spam relatert til registreringene hos Avast. Takk for anbefalingen, Avast ligger på 2. plass på mest nedlastete Antivirus prog. På http://download.cnet.com/windows/?tag=hdr Skal lese om Avast Lenke til kommentar
bakstrever Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Bruk Ubuntu. Det er det eneste som er helt sikkert. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Bruk Ubuntu. Det er det eneste som er helt sikkert. Ja, og det eneste som nesten ikke kan kjøre spesielt kjente og gode programmer Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 http://www.hardware.no/artikler/antivirus/89589/8 Her kanskje du også får noen tips. 1 Lenke til kommentar
Kral Skrevet 24. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2011 http://www.hardware.no/artikler/antivirus/89589/8 Her kanskje du også får noen tips. Takker Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hvis du bare skal ha sanntidsskjold og sånt er vel MSE bra. Men trenger du litt mer går du heller for Avast eller AVG. Men ja, de er litt mer aggressive som en annen her sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå