Gå til innhold

Skjermkort til Battlefield 3

17 stemmer

1. 1. Vil XFX Radeon HD 6950 knuse Battlefield 3?

• Ja, ingen hakking vil forekomme. Godt kjøp!
      10
    • Nei, det finnes bedre alternativer.
      6
    • Knuser Battlefield 3 ja, men kanskje ikke spill etter Battlefield 3
      1

Anbefalte innlegg

Heisann

www.komplett.no har nå "1337 weeks" frem til 20.mars og med det tenkte jeg å kjøpe et skjermkort. Det er et par skjermkort i tilbudet og kortet jeg ser på er XFX Radeon HD 6950

Nå har jeg et relativt gammelt og slitt skjermkort, XFX GeForce GTX 275. Skjermkortet blir veldig varmt når jeg spiller BF: BC2 og PCen restarter eller så klikker spillet, så jeg blir nok fornøyd med det meste. Men er ingen ekspert, så trur dere XFX Radeon HD 6950 gjør susen i 2-3år fremover på vanvittige spill som kommende Battlefield 3?

Tenkte å bruke 2500-3000kr, så XFX Radeon HD 6950 virker som et godt kjøp utifra videominne, klokkehastighet og memory clock speed. (Hva er egentlig forskjell på Klokkehastighet og Memory Clock Speed?)

Jeg kjøper XFX Radeon HD 6950 lett hvis noen mener at det holder godt på de fleste spill 2-3 år fremover

Hovedkortet mitt: ASUS Rampage Extreme

CPU og RAM har jeg mer enn nok av

Takk

Endret av adriamrk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å bli for spesifikk, ville jeg holdt meg til Nvidia. Det virker som om driverne deres er bedre optimalisert til spill.

Ja jeg har aldri brukt annet enn NVIDIA, men nå i 2011 trodde jeg alt av drivere var så godt utført at forskjellene var minimale. Har også hørt at NVIDIA er flinkere til å oppdatere driverne sine og er mer brukervennlige.

Men, vet du om noen gode NVIDIA-alternativ?

Lenke til kommentar

Nei kødder du, HIS Radeon HD 6970 var jo på tilbud sist igår ellerno, hehe. Men jeg må ha et nytt skjermkort nå, bråk og det blir for varmt.

Men hellerHIS Radeon HD 6970 som er 800kr dyrere enn XFX Radeon HD 6950?

Trur dere XFX Radeon HD 6950 ikke klarer Battlefield 3 med alt på fullt?

Og en annen ting, hvordan kan EVGA GeForce GTX 580 ha dårligere spesifikasjoner enn XFX Radeon HD 6950 og likevel koste dobbelt så mye. Det er noe jeg ikke skjønner her

Endret av adriamrk
Lenke til kommentar

Vent med å kjøpe nytt kort til spelet faktisk har komt ut du, kjem garantert nye tilbod innan den tid. Er totalt umogleg for absolutt alle å seie kas kort som kan fungere til Battlefield 3 utifrå det stadiet spelet er på no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...