postitlapp Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Jeg tenker å studere jus fra høsten av, men har, som mange andre, problemer med å bestemme meg mellom Oslo og Bergen. Bor 2 timer fra Oslo nå og er garantert leilighet hvis jeg drar dit, så er jo mer praktisk, men føler på mange måter at Bergen er litt mer spennende. Så jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan svare på: - Er studentopplevelsen i Oslo dårlig i forhold til Bergen, eller er det i stor grad hva man selv gjør det til begge steder? - Hvis jeg vil bo på Østlandet i framtida (ikke nødvendigvis rett etter studiet), er det dumt av meg å studere jus i Bergen? Sett at jeg vil bli advokat, burde jeg da ha studert i Oslo for å ha kontakter på "riktig plass"? - Hvordan er muligheten for å bli kjent med studenter fra andre studier i Oslo/Bergen? - Har jussen i Oslo bedre rykte enn i Bergen? Vet det er mye å finne om dette ellers på nettet og har sett på veldig mye av det, men det er fortsatt vanskelig å bestemme seg. Hvis noen har erfaringer/informasjon utenom spørsmålene er det bare å dele - trenger all informasjonen jeg kan få siden fristen nærmer seg veldig. Endret 15. mars 2011 av Summertales Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Oslo har et godt studentmiljø, men dyr øl. Pleier ikke å være ille på studentkroene tho. (UiO, HiO, Bi osv.) Som forresten pleier å være et veldig ålreit sted å møte andre folk som studerer. Juss-utdanningen på Universitet i Oslo har vel rykte på seg for å være den beste i landet, men har jeg personlig ingen mening her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå