craps Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 hei, var litt usikker på hva jeg skulle kalle emne. men uansett. har kjøpt nytt skjermkort men har ikke montert det enda i den stasjonære PCen. ( Geforce 8800GTX) har en strømforsyning som har output 250W. hva vil skjer om jeg monterer det skjermkortet uten å bytte strømforsyningen? en kompis kunne selge meg en strømforsyning på 550W for 200, burde jeg kjøpe det? Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Tatt fra Guru3D: "The GeForce 8800 GTX requires you to have a 450 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. You'll also notice that the GTX uses two 6-pin power connectors so I'd like to strongly advise a PSU with dual 12-volts rails here to make sure you have two 6-pin connectors." Du må altså ha minimum 450W, og 2 stk 6-pins PCI-E kabler. Det burde gå bra på den strømforsyningen kompisen din har under forutsetning av at den har de nevnte to kablene. Alternativt kan du få en flott PSU som Corsair TX650W til rett over 600kr. Håkon EDIT: Hvis du forsøker å starte med den originale strømforsyningen vil det enten ikke skje noe i det hele tatt, eller så krasjer PCen. Uansett er det ikke noe vits i å teste det ut. Endret 14. mars 2011 av HaakonNordengen Lenke til kommentar
craps Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Tusen takk for svar. trengte det virkelig :)8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå