Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kvinners logikk mtp forhold, forhåpninger ol?

Anbefalte innlegg

Jenter er rare! Logikken til menn og kvinner er svært ulik, og vi er veldig ulike når det kommer til følelser.

Jeg tror mange jenter går lei av gutta når guttene blir varme i trøya. Hvis en gutt har utgitt seg for å være en tøffing, men når han blir mer kjent med jenta, og kanskje til og med de nærmer seg et kjæresteforhold, vil gutten åpne sin "myke side". Dette gjør at jenta, som forelska seg i tøffingen, blir lei av tøffelen. Spør du en jente om hvilke egenskaper en mann skal ha, kommer summen av disse egenskapene til å være en tøffel. Men ingen jenter (utenom de som er skrudde i huet) liker å være sammen med tøfler...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TS igjen...

bazukh:

Nei altså selve oppførselen med at folk blir dumpet for andre er jo lik for begge kjønn. For det finnes mange dritt mennesker, både gutter og jenter som sier at de er forelsket etc etc, men de er egentlig kun ute etter å ha de godene som er i å finne i et forhold og gir fulstendig faen i motparten.

Men jeg sikter mer til det med at når du VET følelsene ligger i bildet. Altså hverken jeg, eller noen av kammeratene mine (er ihvertfall hva de sier da, men dem stoler jeg på) kunne gitt så fulstendig F. i ei jente en er glad/forelska i at de hadde bare sagt, "sorry ass vi snakkes, men hu her virker bedre for meg ATM ;)" (litt vel overdrevent, men dere skjønner)

Fordi både jeg OG kammeratene mine vet at disse jentene hadde følelser for oss. Og det er derfor det virker ulogisk å bare plutselig bli iskald og satse på en annen gutt eller bli sammen med en annen samma uka man sier hade!

Det er akkurat den delen som er ulogisk :p

Vi vet de hadde/har følelser for oss, så hvorfor vil de da plutselig satse på noen andre?

Jeg mener altså at når du er glad eller definitivt når du er forelska i en person, så syns du h*n er tilnærmet perfekt (for å sette ting på spissen). Så hvorfor vil du da risikere å ødelegge alt med en random du akk møtte? (hvor i det ene tilfellet viste seg å være totalt rævhøl, for å si det mildt :mad: )

Og ville jeg for eksempel gått ifra ei jente jeg var glad i fordi jeg hadde møtt ei som kanskje kunne vært bedre. Ville jeg sagt .... jeg ville ikke gjort det når jeg tenker meg om. Eneste grunnen for at jeg isåfall ville valgt ei ny jente må ha vært fordi hu andre ikke var av interesse lenger/følelsene ble borte... Men både jeg og kammeratene mine vet at jentene det er snakk om fortsatt er intr i oss. Og ihvertfall kompisen min sin "dame" vil tilbake til han... Da vi både har hørt at de selv sier det, samt av gode veninner av dem. Og det er den delen som er så mystisk :p

Og senest for noen dager siden hørte jeg om så å si det samme tilfellet, hvor ei jente slo opp med en gutt hun var kjempe forelsket i (sa hun ihvertfall til alle hun kjente) fordi hun ville ha tid for seg selv... altså? jaaa... lite logisk for min hjerne ihvertfall :p

FlinkeFreddy:

kan jo kanskje være inne på noe der, at de bare går Lei... Men tøffel delen vet jeg ikke helt, flere av jentene jeg har vært i forhold med har ønsket SPESIFIKT på at jeg skal bli mer tøffel, vet ikke om det er fordi jeg er kald eller hva (jeg har ihvertfall intrykket at jeg selv er for snill :p )...

Og mange av veninenne jeg har sier også at de ønsker seg en "tøffel".

Samtidig kan det jo også bare være så enkelt som om at selvom man får følelser for noen, så er den personen absolutt ikke noe man ser etter? slik det blir nevnt på forrige side. Men det gir ikke mening for hvordan hu jenta jeg var involvert med snakket til meg på... Men det forblir vel et mysterium for all tid, dette med logikken til jenter! :p

Postet av anonym: 62685e606f9c69b0d406e20ab45b089d

Lenke til kommentar

Det å forstå jenters tanke gang er ikke bare vanskelig men noen ganger umulig for oss gutter. Dette er på grunn av måten jenter tenker (det jeg mener med "tenker" er hvordan vi tar avgjørelser, små som store) på er annerledes enn for oss gutter.

I normal tilstand tenker gutter logisk. Vi spiser fordi vi er sultne, vi trener for å se bra ut og vi jager etter jenter for sex*. Nøkkelordet er LOGISTIKK. Ved alt vi gjør kan vi si "fordi" og dette er forskjellen fra jenter.

Dette er irrelevant, men jeg tror du må slå opp logistikk

Der er induviduelle forskjeller på hvordan personer av begge kjønn forholder seg til følelser. Noen bruker mer følelsene sine for å se virkeligheten og finne ut hva som passer inn (både blant gutter og jenter), mens andre bruker mer sin subjektive logikk. Dvs at de er ikke tilknyttet en objektiv overstående sannhet, de prøver å se verden logisk vha den kunnskapen og erfaringene de har.

For vi kan statere nå med en gang at denne "logikken" vi tilegener oss er ganske sårbar. Selv de som bruker "logikk" blir påvirket av følelser. For å si det på en annen måte, de som har en virkelighet der de bruker følelsene sine mer aktivt kan være mer logiske enn de som bruker logikk.

I tillegg, så er det ikke kjønn som avgjør hva en lener mest mot. Der er jenter som har en ganske imponerende sans for logikk.

Jenter baserer avgjørelser på grunnlag av FØLELSER. De gjør ting fordi de føler for det. Har du noen gang spurt en jente om noe og hun bare sier "vet ikke, bare er sånn". Fordi det ligger ikke logsikk bak hva de gjør. Og dette gjør det vanskelig for oss gutter og forstå de, fordi vi kan kun tenke logisk.

Den store forskjellen er at logisikk er fast, uforanderlig. En sten vil falle mot bakken uansett. En vær kraft har alltid en motsatt og like sterk motkraft.

Det er misledende å si at der ikke ligger logikk bak handlingene. Og det er misledende å si at gutter kun kan tenke logisk. Hvorfor eksisterer det da gutter som er sjalu, deprimerte, har angst osv? Dersom noen var kun logisk ville de kunne si "ja, det skjedde noe kjipt da, men nå går vi videre". Noen bruker mer logikk, men følelser vinner ganske ofte allikevel.

Den mennesklige hjernen er rett og slett ikke så enkel. Der er mange faktorer som influerer vårt verdenssyn hele tiden. Og vi er særdeles lettlurte. Dersom en venn av deg sier noe negativt om en person du ikke har møtt, vil du være negativt innstilt når du møter denne personen. Der er små nyanser som endrer seg basert på hva du vil skal være sant, hva du trenger, hvilken kunnskap du har osv.

Så må jeg legge til at det du nevner med steiner og det også er noe jenter har. HVordan skulle de ellers orientere seg i verden? Det er faktisk disse slutningene som danner grunnlag for våre fordommer. Dersom vi observerer at et bord ser slikt og slik ut og fungerer sånn, så vil vi dra denne slutningen hver gang vi ser et bord. Denne egenskapen blir utvidet og overført til mennesker. Noen bruker det mer enn andre. Derfor vil vi annta at punkere er slik og operasangere slik. Hjernen vår gjør oppgaven ved å orientere seg i verden enklere.

Poenget mitt er at alt det disse jentene sa var antageligvis helt ærlig og oppriktig ut ifra det de følte da. Men senere endret rett og slett noe ved situasjonen seg (antagelig vis noe hun ikke var bevist klar over) og hun tok en avgjørelse basert på følelsene sine. Det er vanskelig å forså for en gutt fordi vi er logiske, mens jenter er følelser dyr, og derfor nær umulig å forstå fult.

Gutter vil vel også velge bort en jente dersom de aldri får følelser for henne.

Ops, jeg må på jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...