telealf Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei, På tide med litt saftig kritikk igjen? Fra en tur i Roma. Her et nattbilde hvor kamera med vivdinkel (18mm) er satt på lommestativ på gata. Fikset litt på fargebalanse og croppet litt i LR. Vel, hater dere perspektivet dette gir, synes det er ok, likegyldig? Takknemlig for alle kommentarer. 1 Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg liker måten bildet er tatt på. Men ossen bakgrunnen og bygningene er i forhold til hverandre ser veldig "photoshop" ut hvis du ser hva jeg mener. Ellers er vinkel og kvalitet veldig bra Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Tøfft bilde, jeg liker det. Lenke til kommentar
telealf Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Takker! @Zondra: Tror jeg skjønner. Du mener at farger ser litt rare ut? Vel bildet er ikke manipulert eller skarpet opp. Det er ikke brukt photoshop, HDR eller lag e.l., kun LR Det er kun endret litt på noen fager, og på fargetemperatur. Husk at dette er et nattbilde på det mørkeste, og at dette kan gi litt dramatisk og litt drømmeaktig effekt. Endret 15. mars 2011 av telealf Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Ser ikke photoshop ut i det heletatt spørr du meg. Ser mer ut som en som har skjønt hvordan man skal bruke lukker og blender når man tar bilder i mørke omgivelser. Da med noe lang lukker antar jeg. Flott bilde med tanke på lys, men blir litt kjedelig alt rundt om kring der. Litt for "random" Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 synest bildeter interessant, bra kameravinkel! en ting trekker ned og det er bygningen til høyre, den blir alltfor dominerende! i tilegg er der et skilt på denne veggen som gjør det hele verre. Men teknisk sitter det bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå