Gå til innhold

Alternativer til AKG K430 til musikk på jobb/reise

Rubi

Anbefalte innlegg

Budsjett: 200-1000ish

Størelse/type: Ingen klar formening (har stort sett hatt billige in-ear før: de som kommer til iPod/iPhone, og noen billige Sony (kanskje Sony MDR-EX38IP))

Bruksområde: Hovedsaklig musikk. Jeg hører stort sett på musikk/podcast hele døgnet. Stort sett vil de være koblet til Thinkpaden på jobb, men det er også mulig jeg bruker dem til/fra jobb fra min iPhone 3gs (blir sikkert snart oppdatert).

På jobb: 98% musikk 2% NRK-nettTV

(eventuelt på t-bane/trikk/buss): 50% musikk, 50% Radioresepsjonen/Misjonen (podcast)

Avspilling: Jeg bytter på å bruke iTunes/iPhone med lossless-rippet musikk fra CD og Wimp med "høy lydkvalitet" (192kb/s?)

Musikk: Jeg hører stort sett på Rock, jazz og ting i mellom de to. Ny og gammel prog-rock, metal, pop. Pink Floyd, Beatles, Genesis, Dream Theater, Transatlantic, Flower Kings, etc.

Musikken har stort sett et stort og komplekst lydbilde

Erfaringer: Jeg har lånt et par forskjellige AKG-versjoner fra kollegaer på jobben. Nå tester jeg ut AKG K430.

De har unektelig en god lyd til prisen. Ser også greit ut og foldes praktisk sammen i en (relativt) liten boks.

Finnes det noen klare alternativer i den prisklassen (rundt 5-600)? Jeg kan nok strekke meg til 1000 eller mer, men det virker som jeg får ganske god lyd for 5-600 kroner.

On-ear eller around-ear virker som det mest praktiske på jobb. Jeg hører stort sett på musikk hele dagen, og plugger kan fort bli litt ubehagelig. AKG-ene jeg prøver nå klarer i alle fall å spille høy nok lyd uten å lekke.

Er det forresten noen som har erfaring med lyden på de in-ear-pluggene til Apple (ca 600kr)? Hadde vært praktisk med mikrofonen og volumkontrollen, men regner ikke med lyden er bra nok.

Noen som har noen bedre forslag? Og hvor jeg eventuelt kan få testet disse i Oslo.

På forhånd takk om noen gidder å gi meg et tips eller to :)

Endret av Pentyrion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...