Winydancer Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Heisann. Tror det er på tide å kjøpe meg en bærbar PC igjen, etter at jeg solgte den forje for en stund tilbake. Savner friheten av å ligge på sofaen å surfe nettet mens jeg ser på Dr.Phil! Uansett; Hvilken PC passer meg best? Prisklasse: Rundt 5000 kr. Skjerm: Skal fraktes litt, så jeg ønsker ikke noe 17", men i sjiktet fra 14 til 16 bør gå bra. Batteritid: Ikke det viktigste, og jeg er fornøyd så lenge den holder etpar timer. Bruksfelt: Internett, film og spilling av Football Manager. Totalt sett er ikke grafikkortet det viktigste, men den bør holde et greit nivå. Jeg ønsker en kjapp PC, som er nokså lett. Skal være god å bruke (tastatur). Solid (ikke Acer-plastikk-drit). Og gjerne litt fin å se på. Noen som har forslag? Har sett litt rundt på forumet og sett på noen spennende PCer, men jeg har absolutt ikke innsikt i data-verden lenger, så kom gjerne med flere forslag! - Asus A42JP-VX029V - ASUS K52JT CI5 2.66 4GB/640 HD6370 15.6" W7HP - HP PAVILION DV6-3163 CI5 2.53 4GB/640 HD5650 15.6" W7HP (Sprenger budsjettet mitt litt, men om det er verdt det..?) - Netshop har lagt ut en hel serie med "HP ProBook" PC-er til greie priser. Leste noen tester, og de virket OK.. Er det noe å se på? Hadde vert svært gøy med noen innspill!! Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Lite innspill her, ja ;-) Vist jeg "upper-prisen" til 7k. Noen med forslag? Ingen som har erfaring med "HP ProBook" serien? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Er i samme båt selv. Har stort sett utelukkende sett på 13.3-14" med brukbart batteri. Følgende er interessante for meg: ASUS U36JC ASUS N43SN (dårlig batteri, lenge til levering) ACER ASPIRE TIMELINEX 4820TG SONY VAIO EA4S1E ser fantastisk ut, dessverre patetisk batteri U36 frister mest, kommer trolig til å gå for den. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Er i samme båt selv. Har stort sett utelukkende sett på 13.3-14" med brukbart batteri. Følgende er interessante for meg: ASUS U36JC ASUS N43SN (dårlig batteri, lenge til levering) ACER ASPIRE TIMELINEX 4820TG SONY VAIO EA4S1E ser fantastisk ut, dessverre patetisk batteri U36 frister mest, kommer trolig til å gå for den. Den første ser jo meget sweet ut! Enormt lett og tynn.. Fristet litt, men redd den blir FOR spinkel..? Nummer 2 ser helt grei ut, litt tjukk. Acer har jeg no-go på. Værste som finnes. Den siste, SONY VAIO, ser jo meget bra ut. Spesifikasjoner og utseende. Hva er problemet med batteriet på den? Hva er "dealen" med SONY VAIO serien? kampen mot Mac? Endret 16. mars 2011 av Winydancer Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 VAIO: Estimated Battery Life with Standard Battery Default Settings: Up to 3.5 hours Max. Brightness: Up to 3 hours DVD Playback: Up to 2.5 hours Estimated Battery Life with High Capacity Battery Default Settings: Up to 5.0 hours Max. Brightness: Up to 4.5 hours Standardbatteriet er rett og slett for svakt. Hadde over 4 timer på min 15" laptop fra 2004. Det store batteriet vil jeg anta stikker ut og ødelegger et ellers herlig design. Et annet mindre bra valg er 1366x768-oppløsningen. For all del, det er sikkert en fortreffelig laptop om du ikke bryr deg så mye om batterilevetiden. Du trenger neppe bekymre deg over byggekvaliteten på Asus U36. Er en egen tråd om den en eller annen plass på forumet, hvor du kan høre med de som har kjøpt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå