Gå til innhold

Kjøpe iphone 3g av kompis?


Anbefalte innlegg

Heei.

Jeg vurderer å muligens kjøpe en Iphone 3g av en kompis. Har aldri hatt iphone før, og vet egentlig ikke så mye om den. Men siden jeg trenger ny mobil (min sony ericsson satio fusker så mye) og han selget den for ca 800 så hørtes det ut som en grei deal.

 

Er det bra kamera på disse? Og er det egentlig lurt å kjøpe brukte iphoner? Hva burde man isåfall tenke på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Iphone 3g har et ganske svakt kamera, uten blitz (2 megapiksler) til forskjell fra andre mobiler og den nyeste iphonen (iphone 4: 5 megapiksler med blitz)

 

Om det er lurt varierer fra person til person. Jeg ville f.eks ikke kjøpt det med tanke på garanti. ( Du burde spørre kompisen din om eventuelle kvitteringer eller annet bevis på kjøp om du en dag må bruke reklamasjon , men jeg vet ikke om reklamasjon virker når mobilen har byttet eier.)

 

Du burde se om telefonen har riper. Baksiden av telefonen ripes veldig lett opp og er ikke så viktig. Se om noen av uttakene er skadet. Om alle ledninger er med og ikke er skadet. ( Når du kjøper/te talefonen som ny var dette med i salgspakken: Telefon, Lader, Overføringskabel, Hodesett med håndsfriløsning, Manualer

 

 

Generelt om iphone 3g:

 

Iphone har en veldig bra trykkfølsom skjerm som reagerer veldig raskt. Brukervennligheten er også veldig bra.

 

Du burde vite at den nyste programvaren (4.3 om jeg ikke tar feil) ikke funker med iphone 3g. Noen programmer har et krav om at du må ha den. Så da har du noen bregrensninger. Det er ikke veldig mange, men noen. De to viktigste funksjonen er multitasking (kjøring av flere programmer samtidig og mapper. Du kan eventuelt jailbreake telefonen, men dette er ikke noe jeg vil anbefale.

 

Det har også noe å si hvor mye plass den har (8gb eller 16,ikke utvidbart) Hvis du vil ha mange sanger vil 8gb sansynligvis være for lite.

 

Edit: La til mer informasjon

 

 

(Skal legge til mer om jeg kommer på)

Endret av S&S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...