Yopaz Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Synd AMD ikke kom før, blir nok Sandy Bridge på meg, jeg har ventet siden Oktober på ny PC, venter ikke et halv år til på at AMD tar opp kampen selv om jeg hadde foretrukket det om jeg hadde et valg... Forhåpentligvis blir det en storsuksess for AMD. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) kjære vene.. her var et mange Intelidiots :!: det er INGEN som vet med sikkerhet hvordan disse prosessorene kommer til å yte sammenlignet med Intel. Kan ikke folk heller være glad for at det KANSKJE blir litt konkurranse på ytelsesmarkedet igjen?? ...syns forresten at forumet strømmer over av inkompetente fanboys for tiden Selv om man ikke vet noe med sikkerhet enda så er det veldig tydelig hvilke tradeoffs som er nye i Bulldozer i forhold til tradisjonelle prosessorer fra Intel og AMD. Her er det throughput/watt for integer workloads som har gått forran. Det vil si at de sikter seg inn på kommersiell server workload som er en del annerledes enn hva man har mest bruk for på desktop. Det kan se ut som om Intel går i en noe lignende retning med en av sine kommende high-end server prosessorer (Poulson). De benytter andre teknikker, men resultatet er mer fokus på int-throughput/watt i forhold til FP og SIMD, så en kan si det er noe konsensus om denne strategien på servere. Mye rart her inne ja. Noen flagger seg veldig enkelt. Endret 14. mars 2011 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Xbit labs har litt mer info om prisområde. Jeg puttet inn priser fra prisguiden for å få et inntrykk av hvor landet ligger. .. og en antagelse rundt klokkehastighet: The intrigue remains about exact clock-speed of Bulldozer chips. Based on estimations, frequencies of such chips may be as high as 3.50GHz. Endret 14. mars 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Artikkelen hevder vel at Bulldozer vil være et 50% framskritt i forhold til dagens Phenom II prosessorer. Intel Core i5 2500K er i snitt cirka 30% raskere enn flaggskipet Phenom II X4 970. 50% er oppnåelig ved overklokking, men der vil nok Bulldozer også bli ganske kapabel. Med andre ord skal vi tro AMD sine tall, så må Ivy Bridge bli en 20% oppgradering eller mer. Det klarte de fra i5 760 til i5 2500K med smal margin. Personlig har jeg troen på at hoppet til 22nm vil være avgjørende til Intels fordel, men vi får se. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) For en utrolig uroientert artikkel! Bulldozer slippes i Juni, med tilgjengelighet i Juli. 16 kjerners Bulldozer (8 moduler) blir ca. 50% raskere enn 12 kjerners Magny Cours på typiske serveroppgaver. Merk at det er DENNE som kommer mot slutten av året. Den vi får i juni er som nevnt 8 "kjerner" (4 moduler). Den kommer ikke til å ha integrert GPU. I første omgang er det kun Bobcat og Llano som får dette. Endret 14. mars 2011 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ser at ASRock har AM3+ HK med 8-core CPU support http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890FX%20Deluxe5 http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890GX%20Pro3 http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890GM%20Pro3%20R2.0 ? ... (Jeg kan bare se AM3 og AMD har vel ikke engang lansert AM3+ chipset enda) Planen er at mot slutten av året skal ti prosent av desktop-produkter være basert på Bulldozer-arkitekturen Er det 10% av AMD's eget salg av desktop CPU'er som menes her ? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er disse (AM3+) bakoverkompatibel med AM3 sokkelen? Lenke til kommentar
Marulven Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Litt rart at AMD skal henge slik etter på CPU fronten når det ser ut som de ligger foran på GPU markedet..? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er disse (AM3+) bakoverkompatibel med AM3 sokkelen? skal ikke si for sikkert mener am3+ var bakover kompitabel til tidligere am3 cpu-er men ikke omvendt. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er disse (AM3+) bakoverkompatibel med AM3 sokkelen? Nei, Bulldozer blir ikke kompatibel med dagens AM3 sokkel. Lenke til kommentar
Dr.Satan Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 ? ... (Jeg kan bare se AM3 og AMD har vel ikke engang lansert AM3+ chipset enda) Hvis du ser litt på spesifikasjonene og studerer bildene litt så dukker det frem noe interessant. Har lest at MSI hvert fall skulle selge et AM3+ HK "Conquerer" i god tid før Bulldozer, men det med 990FX etter det jeg har sett. (har ikke funnet det på MSI sine sider enda) Ser ut som det er flere som har lyst til selge Bulldozer kompatible hovedkort før det kommer. Big Bang Conqueror; Ready for AM3+ and Bulldozer Since AM3+ boards are backwards compatible with AM3 CPUs, MSI is looking to launch the Conqueror far in advance of Bulldozer’s official availability. It has all of the features one would expect of an enthusiast-grade board including an onboard POST LED, easily accessible Power and Reset buttons and multi GPU support through the use of a Lucid Hydra chip. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Litt rart at AMD skal henge slik etter på CPU fronten når det ser ut som de ligger foran på GPU markedet..? Det er vel ikke rart. Det er ganske åpenbart at AMD reduserte kraftig på R&D for å ha råd til å kjøpe ATI. ATI er sammen med nVidia den ledende GPU-produsenten. Da er jo dagens situasjon ganske logisk ... Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Nvidia er også en hakket enklere konkurrent å slå enn Intel, som vel har det største R&D budsjettet av alle med god margin og en CMOS prosess som ligger så langt foran alle andre at den kan kompensere for mindre glipper i arkitektur gruppene. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er AMD virkelig nå 1 generasjn bak intel på krymping? lansere 32nm rett før intel er ute med 22nm?? Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 I tillegg må man ikke glemme Intels skitne spill over mange år. Det har de måttet betale for i retten, men det er klart at tap av markedsandeler og profitt på grunn av ulovligheter fra konkurrenter får konsekvenser i det lange løp. Lenke til kommentar
Bit33 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Syntes det er veldig merkelig at hardware.no i det hele tatt skriver om AMD. For ikke lenge siden testet de en kjøler, å den fikk ikke minus engang selv da den ikke hadde støtte for noen AMD socket.Helt latterlig!Så kom det til Mac!Var ikke snakk om noe minus at det ikke var AMD cpu støtte.????? Dere kan snart bytte navn til Friends of Tomsintelhardware.com el noe lignende. DETTE ER RETT OG SLETT AMATØRMESSIG. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Øh? Stått opp med feil fot? Det er rimelig lenge siden THG hadde bias mot AMD; synes de har vært veldig flinke de siste 4-5 årene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hvis du ser litt på spesifikasjonene og studerer bildene litt så dukker det frem noe interessant. Skummelt... ... har de virkelig fått nok info fra AMD til å kunne lage 942 hull's socket'en allerede ? Da er det smått underlig ikke flere kommer på banen med kort. Har lest at MSI hvert fall skulle selge et AM3+ HK "Conquerer" i god tid før Bulldozer, men det med 990FX etter det jeg har sett. (har ikke funnet det på MSI sine sider enda) Ser ut som det er flere som har lyst til selge Bulldozer kompatible hovedkort før det kommer. Det forstår jeg godt. AM3+ blir jo bakoverkompatibel så en kan sette inn en Phenom2 nå og så oppgradere seinere. (Jeg vil vurderer ikke engang AM3 nå for tiden da det ikke vil gå og oppgradere med nye CPU'er i fremtiden.) AMD kunne dessuten utnyttet P67-SATA glippen til Intel dersom chpset'et var klart. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ganske lenge til fjerde kvartal da, menmen... 8 kjerner er litt mye; ja, noen har kansje bruk for det, men de burde hellerfor satse på 4 (og 6) kjerner som er konkurransedyktige mot intels 4 kjernere, istedet for å lage dårlige 8 kjerners. AMD har aldri hatt sjangs mot intel når det kommer til ytelse på cpu, virker som AMC kun tenker på å ha masse kjerner og høy klokk, men blåser i ytelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå