hhagaz Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har alltid stusset litt over dette i mitt tilfelle, ettersom jeg fikk førerkortet i 2001, men likevel kun står oppført med klasse B. Lurer litt på om det betyr at jeg kan gå til nærmeste trafikkstasjon og kreve nytt førerkort, hvor klasse S og T er inkludert? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har alltid stusset litt over dette i mitt tilfelle, ettersom jeg fikk førerkortet i 2001, men likevel kun står oppført med klasse B. Lurer litt på om det betyr at jeg kan gå til nærmeste trafikkstasjon og kreve nytt førerkort, hvor klasse S og T er inkludert? Rettigheten til å kjøre de klassene har du uansett, så du trenger ikke bytte kort av den grunn. Men ja, når du får nytt fysisk kort, så får du påført endel nye klasser: M, S, T kode 142 og 152 (som hhv betyr traktor ubegrenset vekt og hastighet, og motorredskap inntil 7,5 tonn eller inntil 50km/t) Lenke til kommentar
hhagaz Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Får man noen gang et nytt fysisk kort da? Man ser jo stadig vekk folk med eldgamle bilder på førerkortene sine. Personlig har i alle fall jeg forandret meg ganske mye på 10 år. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Ja, men bare om du ber om det (du må jo "selvsagt" betale litt også...) , enten fordi det er mistet/stjålet, eller fordi bildet ikke ligner deg selv lenger. Eller når du har bestått førerprøve i en ny klasse, selvsagt. Det er ingen automatikk i det (hvor skulle de få oppdaterte bilder fra automatisk? Fotoboksene? ), naturlig nok. Jeg ligner ikke særlig på mitt eget bilde heller... Men altså, førerretten har du, og om den som evt. stopper deg sjekker deg opp mot førerkortregisteret, eller han faktisk vet hvordan reglene var før, så er det ikke noe problem at de bokstavene ikke står på kortet ditt, når de står i førerkortregisteret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå