Gå til innhold

Bygge selv, maskin til BF3. Kommentarer? (SSD får vente)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville definitivt skrotet den amd-cpuen og gått for intel i5-2500k og et socket 1155 hovedkort. Da vil du få bedre ytelse til samme pris eller lavere.

Se link i signaturen min, der har de testet Sandy Bridge vs en haug med andre cpuer.

Lenke til kommentar

Den pc'en der har ingen problemer med BF3, da det mest sannsynlig ikke kommer til å kreve veldig mye mer enn BFBC2.

Det jeg ville ha gjort er å valgt et annet bedre kabinett, da det er enda bedre å bygge i, du kan få plass til flere vifter og utseende, sort inni er mye finere spør du meg, men ikke så viktig for noen kanskje..

Anbefaler dette : https://prisguiden.no/produkt/cooler-master-cm-690-ii-advanced-118855

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=6638

Da får du flere vifter med på kjøpet, 3 stykker isteden for 1, og du har også mulighet til å montere totalt 11 vifter! For en mye bedre kjøling..

Det har gode løsninger på der du fester HDD og DVD-rom.. Det har gode cabel-managment muligheter, du har plass til Noctua NH-D14 som du har tenkt til å kjøpe (vet ikke om det er plass i det kabinettet du har valgt), og du har plass til store skjermkort. +++

Endret av kaasa92
Lenke til kommentar

Hva har du fra før av?

Amd 2.3 quad med 9600GT. Er egentlig imponert over at Bad Company kan spilles på den.

BF3 burde gå an å spille med det. Kanskje sub-medium og om jeg må. Men jeg skal

ha penger i tide til BF3 lanseringen.

Edit: Takk for forslag til kabinett, det er notert. Var skeptisk til om kjøleren vil passe i et tilfeldig valgt billig kabinett.

Edit: Skal jeg oppgradere heller?

Her er HK, den skal støtte f.eks denne?

Hahaha. HK skal faktisk støtte X6 også med siste BIOS. Party.

Endret av ScienceSucker
Lenke til kommentar

Ikke kjøp ny AMD-prosessor. Sats på Intels i5-2500k. Uten å forklare nærmere: http://www.anandtech.com/bench/Product/203?vs=288 (merk deg hvor det står "higher is better" og "lower is better").

Anbefalt hovedkort til i5-2500k: ASUS P8P67 Pro. Disse er dessverre så populære at de raskt har blitt utsolgt siden de kom inn på lager på torsdag. Hvis du vil ha PC-en før P8P67 er på lager, så kan du velge ASUS Sabertooth P67 i stedet.

Jeg liker Amd. Jeg har hørt at stock kjøleren kan være litt bråkete. Jeg har en 80GB intel SSD jeg bruker som ekstern disk. Den bruker jeg kanskje som OS disk i den nye maskinen. Jeg har ikke dårlig tid, maskinen jeg har er ganske brukbar egentlig.

Syntes det er en dårlig idé å bruke anekdotiske erfaringer når det gjelder valg av CPU. Dessuten skal du jo uansett bytte ut stock-kjøler, så da er jo ikke stock-kjøleren relevant lenger.

Hvis du ikke vil ha en bråkete PC, bør du kjøpe et Fractal Design Define R3. Hvis dette ikke er så veldig viktig, er jeg helt enig i at Cooler Master CM 690 II Advanced er et godt valg!

Med en i5-2500k og GTX 580 ville jeg vært overrasket om maskinen din ikke klarte å kjøre BF3 på maks.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Handleliste på komplett.no.

Jeg har valgt en bedre cpu kjøler fremfor å kjøpe en SSD. Samme på skjermkorte, det skal være en god kjøler på den og. Vil dette klare å dra BF3 på max? Oppløsning 1080p. Jeg har en 24" benq fra før av.

Hvis du vil dra BF3 på max burde du absolutt vente / spare til å kjøpe det beste Nvidia kortet du får tak i samme dag som spillet kommer ut, slettes ikke usannsynlig at dette vil være et GTX 690 med et par Mhz stock overclock.

Ville personlig satset på S-1155 Intel Quad 2600K prosessor og 8GB Corsair DDR3 1600mhz (eller bedre) RAM på et av de gode mATX eller ATX hovedkortene fra ASUS, Corsair PSU og en god Noctua kjøler til rundt 6-700 kr, pluss et par gode 12cm Noctua vifter til kabinettet.

Har du råd til SSD, gå for Intel 510-serien eller Corsair P3, ellers anbefales Samsung Spinpoint F3 med 1 eller 2TB.

Endret av Nator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har du fra før av?

Amd 2.3 quad med 9600GT. Er egentlig imponert over at Bad Company kan spilles på den.

BF3 burde gå an å spille med det. Kanskje sub-medium og om jeg må. Men jeg skal

ha penger i tide til BF3 lanseringen.

Edit: Takk for forslag til kabinett, det er notert. Var skeptisk til om kjøleren vil passe i et tilfeldig valgt billig kabinett.

Edit: Skal jeg oppgradere heller?

Her er HK, den skal støtte f.eks denne?

Hahaha. HK skal faktisk støtte X6 også med siste BIOS. Party.

Klarer å dra BFBC2? Jeg med amdathlon x2, 3ghz, 8800 gts 320mb og XP, drar bc2 på medium med ca 50-60 i fps! Skal dog kjøpe ny når BF3 kommer, skal bli godt... Men at amd quad og 9600gt drar bc2 overrasker ikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...