Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

er kvittering en must man fremdeles må ha?

Skribenten_

Anbefalte innlegg

Jeg kan kjøpt en mobiltelefon til noen tusen på lefdal, men ønsker og bytte den til en annen modell fordi jeg rett og slett ikke likte den...men problemet er at jeg har mistet kviteringen. personlig så syns jeg kvitering som kjøpsbevis er litt gammeldags når vi i disse dager registrer alt på data..Lefdal har jo salgshistorikk på data..de har jo navnet mitt og adressen min da jeg kjøpte varen...fra min side så har jeg jo kjøpshistorikken på nettbanken...Altså det er jo ikke noe tvil om at jeg har handlet den aktuelle mobilen der på leftdal.

Men jeg lurer på..en den hvite lille lappen et must jeg må ha for å få byttet mobilen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må da holde hvis du kan bevise kjøpet ?

Hvis du ikke kan bytte telefon så hjelper det ikke med kvitringen om du skulle finne den .

når det er sak så må det også sies at mange av kvitringene fra butikkene ( ikke bare fra Elkjøp eller Leftedal ) vaskes fort ut på skriften

Lenke til kommentar

I reklamasjonssaker er det nødvendig å kunne sannsynliggjøre kjøpstidspunktet og butikk. Dette kan da gjøres via utskrift fra nettbank, kontoutskrift eller vitner.

Ved åpent kjøp som flere butikker reklamerer med/tilbyr FRIVILLIG så kan de derimot kreve at du har original kvittering med deg når du skal bytte, gitt at dette har vært og er en del av vilkårene. Men siden den frivillige ordningen ikke gjelder for mobiler uansett så hjelper det deg lite.

Lenke til kommentar

Jeg var forøvrig på Elkjøp og leverte igjen en vare på 30-dagers fristen, hvor de lette frem kvitteringen på datasystemet sitt. Jeg trengte kun å vite hvilken dato jeg kjøpte produktet, samt kontonummeret mitt =) god service!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...