Skribenten_ Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg kan kjøpt en mobiltelefon til noen tusen på lefdal, men ønsker og bytte den til en annen modell fordi jeg rett og slett ikke likte den...men problemet er at jeg har mistet kviteringen. personlig så syns jeg kvitering som kjøpsbevis er litt gammeldags når vi i disse dager registrer alt på data..Lefdal har jo salgshistorikk på data..de har jo navnet mitt og adressen min da jeg kjøpte varen...fra min side så har jeg jo kjøpshistorikken på nettbanken...Altså det er jo ikke noe tvil om at jeg har handlet den aktuelle mobilen der på leftdal. Men jeg lurer på..en den hvite lille lappen et must jeg må ha for å få byttet mobilen min? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Tviler på at nekter deg bytte den om du er innenfor de 30dagene de reklamerer med. Men kan ikke kreve å bytte den, da fysiske butikker ikke trenger og tillate innbytte av varer. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 "Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement, samt spill, film og programvare med brutt emballasje. Husk å ta med kvittering!" Så sånn er det. http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-lefdal-Site/no_NO/-/NOK/CC_ViewPagelet-ByCategoryID?CatalogCategoryID=5YasGQVm_dAAAAEopjJ79v0Y Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Det må da holde hvis du kan bevise kjøpet ? Hvis du ikke kan bytte telefon så hjelper det ikke med kvitringen om du skulle finne den . når det er sak så må det også sies at mange av kvitringene fra butikkene ( ikke bare fra Elkjøp eller Leftedal ) vaskes fort ut på skriften Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 I reklamasjonssaker er det nødvendig å kunne sannsynliggjøre kjøpstidspunktet og butikk. Dette kan da gjøres via utskrift fra nettbank, kontoutskrift eller vitner. Ved åpent kjøp som flere butikker reklamerer med/tilbyr FRIVILLIG så kan de derimot kreve at du har original kvittering med deg når du skal bytte, gitt at dette har vært og er en del av vilkårene. Men siden den frivillige ordningen ikke gjelder for mobiler uansett så hjelper det deg lite. Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nei, kvittering er ikke en must man må ha. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Idiotisk å si at man IKKE trenger kvittering, det er jo helt opp til butikken å vurdere. Endret 15. mars 2011 av Catoa Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Idiotisk å si at man IKKE trenger kvittering, det er jo helt opp til butikken å vudere. Ikke på reklamasjonssaker, da er det forbrukerkjøpsloven. Men ellers, ja. Innlegg nr 8000! Endret 15. mars 2011 av nomore Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Idiotisk å si at man IKKE trenger kvittering, det er jo helt opp til butikken å vurdere. Leste du virkelig ikke inlegget mitt bedre? Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg vet ikke hva "en must" er Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg var forøvrig på Elkjøp og leverte igjen en vare på 30-dagers fristen, hvor de lette frem kvitteringen på datasystemet sitt. Jeg trengte kun å vite hvilken dato jeg kjøpte produktet, samt kontonummeret mitt =) god service! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå