Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Dunking i magen/buken

Tom&Jerry

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene kjent en slags dunking/kramper/spasmer i nedre del av magen på venstre side. Dunker omtrent like fort som hjerterytmen min, men det merkes og føles litt mer. Det er vanskelig å forklare nøyaktig hvor det er, for jeg finner ikke noe eksakt navn på den delen av kroppen, men legger ved et bilde hvor jeg kjenner dunkingen.

magenn.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Har kjent det i rundt 2 uker nå.

Jeg har ikke noe smerte eller noen plager ut over dunkingen, så det er litt merkelig. Har ikke hatt slag mot magen eller noen omstendigheter som tilsier at jeg skulle få dette.

Kommer selvsagt til å oppsøke lege dersom dette vedvarer, men jeg er bare nyskjerrig på mulige årsaker. Jeg finner ikke at det ligger noen spesielle organer der og blindtarmen som jeg trodde først fører vel til smerter? hmm

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv i møtet med legen, vil det noen ganger være en utfordring å stille riktig diagnose når det gjelder bukproblemer.

"dunking/kramper/spasmer", tyder på at det i utgangspunktet kan være tarmene vi snakker om. Er du en kvinne i tillegg, kan det være noe med eggstokkene å gjøre. Andre alvorlige tilstander skal en ikke tenke på nå.

Du bør oppsøke legen. Hvis ikke vedkommende finner noe på en vanlig undersøkelse, vil du mulig kunne få en ultralydsundersøkelse som ofte er klargjørende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...