Mariofrans Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Hei! I det siste har jeg merket at jeg kjeder meg utrolig mye, og har generelt ikke så mye å gjøre utenom skolen. I ukene vi har prøver jobber jeg som en gal, og får som oftest gode karakterer. De ukene/dagene det ikke er noe skolearbeid har jeg egentlig ikke så mye å gjøre, og har for det meste spillt call of duty, i tillegg til å være sammen med venner. Nå har jeg blitt lei av COD, og føler at jeg må ha noe å gjøre når jeg ikke er sammen med venner. Jeg har faktisk blitt litt deppa i det siste.. Bandyen har slutta, så lite med trening også :/.. Interesserer meg for pc, iphone og slike ting, derfor trenger jeg noen tips til hva jeg kan gjøre på fritiden! - Mariofrans Endret 13. mars 2011 av Mariofrans 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Lær deg å programmere. Skaff deg en deltidsjobb. Lese på andre fag. Lese bøker. Få deg venner. 2 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Begynn med programmering innenfor noe du finner interessant/morsomt. Men aller helst kan du jo være mer med venner og finne på noe artig, eller bare kule'n helt 2 Lenke til kommentar
Noble Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Med mindre du VET at du skal arbeide innenfor noe som krever programmeringskompetanse hadde jeg aldri giddet å lært meg det. Programmering er ikke en dårlig hobby per se, men det finnes andre hobbier som er sunnere og som gir flere (og mer normale) venner. Mange tror at siden de elsker å game COD eller å surfe på internett når de er 14-17år gamle så vil de automatisk elske å bli programmere/IT-ingeniører når de blir voksne. Det er veldig, veldig, veldig feil. Mitt råd er å finne en hobby som kan hjelpe deg i karriærevalget når den tid kommer. Prøv gjerne flere ting! Dersom du ikke er interresert i "karriærehobbier" kan jeg anbefale noen sunne alternativer: - Bygg en kropp som gresk gud - Dans - Snekring - Politisk engasjement Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Synes programmering høres spennende ut! Men hvor starter jeg!.. Som Noble sier så skjønner jeg at man ikke nødvendigvis vil elske programmering selv om man elsker å surfe på nettet og har gamet COD. Har drevet med litt jailbreaking (ikke laget en ) , endring av filer på iphone og brukt programmer for å gjøre diverse ting på pcen, noe jeg synes er morro. Hadde jo vært tøfft å lage en app til android eller iOS, eller laget en webside! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hvis du velger programmering: Start med html + css, så videre på php. Etterhvert kan du prøve deg på c# eller java. (Det som brukes mest blant bedrifter i Norge idag.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå