Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Teoriprøve Lettmotorsykkel

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg føler at jeg er ganske klar til å ta teoriprøven for lettmotorsykkel nå, og har planer om å ta den mandag 21. mars.

Er det noen gode råd/tips dere vil gi meg? Er igjen en uke til jeg skal prøve meg, så er åpen for alt som kan hjelpe meg for å bli enda sikrere. Skal ta prøven på Gjøvik Trafikkstasjon (?), opp mot Hunndalen der, om dette spiller noen rolle :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv tatt teoriprøven for lett-motorsykkel, og det eneste jeg kan si er vel at du bør lese godt før prøven. Lær deg skiltene (Du får spørsmål om de vanskeligste skiltene), og regler om fartsgrenser osv. Du greier prøven LETT hvis du leser litt grundig før du tar den.

Uansett, lykke til! :)

Lenke til kommentar

Har bestått den prøva der tidligere :) Så da lover vel det godt i følge innlegget ditt. Takk, og takk :D

EDIT: Skal også betale for å ha ett døgn med flere forskjellige tester på den sida der helga før alvoret :)

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Har brukt både prove.no og teoritentamen.no.

Ingen tvil om at prove.no ikke holder mål, men teoritentamen.no derimot er meget bra. Har stått på hele helga, ikke vært utenfor døra utenom litt mopedtesting og trening. Består alt med god margin nå. Så da krysser vi fingra og håper på det absolutt beste for meg i morgen, gruer meg som faen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du kan litt og den på teoritentamen ikke er noe problem så skal du nok se at teoriprøva ikke er det heller :)

Skal love deg hjertet slår godt når du sitter der og ser på skjermen der det står "vent litt" etter du er ferdig, og hvor deilig der er når det popper opp gratulerer.

Selv om man riktig nok ikke får lappen med bare teori, og man kan ta den opp igjen etter bare noen uker, så er det fortsatt en utrolig lettelse.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hadde én feil for mye. Er sint og oppgitt enda, ettersom jeg burde klart det. Dessverre feila jeg på et spørsmål jeg uten tvil burde klart, som hadde gjort at jeg hadde bestått.

Hadde full kontroll og følte det gikk lekende lett, men nei. Skuffet over meg selv. Det jeg derimot fikk vite etter at jeg strøyk, og ikke la skjul på dette irl, var at jeg var visst ikke alene. Et par her og der som hadde strøket opptil to ganger allerede (!!!).

Men på forsøk nr. to stryker jeg ikke, det har jeg bestemt meg for. Da gjelder det, og da har jeg heller ikke tid til å stryke, for jeg skal ha lappen så tidlig som mulig. Er det noe jeg har kjært, er det tohjulingene mine. Og er det noe jeg skal ha, og aldri miste igjen, så er det lappen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som kan si hva som er typiske spørsmål å få på teoriprøva til scooter? :)

Jeg driver å øver for harde livet nå, men tenker at det er ganske mye man ikke trenger å kunne fra boka også? Står jo om alt mulig rart der. :p

Lenke til kommentar

Noen som kan si hva som er typiske spørsmål å få på teoriprøva til scooter? :)

Jeg driver å øver for harde livet nå, men tenker at det er ganske mye man ikke trenger å kunne fra boka også? Står jo om alt mulig rart der. :p

Anbefaler å kjøpe tilgang på www.teoritentamen.no og ta tester der! Der er spørsmålene ganske like de du får på teoriprøven.

Lenke til kommentar

Sier det samme som mwftw. Teoritentamen.no er en kjempe-side, og jeg fikk faktisk flere spørsmål på den "ekte" teorien, som jeg hadde fått på teoritentamen.no før. Too bad det akkurat ikke holdt, nesten på gråten når jeg fikk "Beklager, du har ikke bestått".

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...