Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

er det lurt å be bilverksted om å bestille bildeler?

Anbefalte innlegg

Etter å ha funnet noen feil i audi bilen hos bilverksted så måtte vi bytte en del ting som støttdempere og fjære og bremseslange osv... er det lurt at bilverksteden bestiller de delene ?

jeg tenker på om det ikke blir for dyrt? Billigere å bestille selv er ikke det sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan svinge begge veier. Du kan be om et overslag og selv sjekke priser så du ser forskjellen.

Jeg har i noen tilfeller gjort dette og forskjellene har da vært så små at det ikke har vært verdt brydderiet å bestille selv, spesielt med tanke på frakttillegg.

Lenke til kommentar

Det kan svinge begge veier. Du kan be om et overslag og selv sjekke priser så du ser forskjellen.

Jeg har i noen tilfeller gjort dette og forskjellene har da vært så små at det ikke har vært verdt brydderiet å bestille selv, spesielt med tanke på frakttillegg.

Riktig, men vil de da bestille de delene eller skaffe dem?

jeg tenker siden dem er bilverksted så kan det hende at dem finner noen deler uten å bestille det?

har jeg rett på å be om å få kvittering? på de delene han bestilt til bilen?

Takk for at du svarte så fort:)

Lenke til kommentar

Eg sjekka prisar på forskjellige delar eg hadde bruk for, prisen var den samme om eg kjøpte det sjølv eller gjennom verkstaden. Det kan sjølvsagt variere frå verkstad til verkstad.

Forstår ikkje heilt kva du meiner med at dei finn delar utan å bestille. Enten har dei delar på lager, eller så blir det bestilt. Dei får leveringar kvar veke, det burde ikkje gje noko utslag på prisen om det må bestillast. Eventuelt litt frakt kanskje om det er tungt eller stort.

Lenke til kommentar

Ingen problem å be om prisoverslag på rep, med materiellkostnader og arbeid separert.

Ikke vet jeg hvor du bur, men de fleste verksted her får deler 2 ganger daglig.

Spesialdeler må dog bestilles.

Tviler på at du får det så mye billigere selv.

Lenke til kommentar

Et merkeverksted har mye deler på lager eller hos avdelinger i nærliggende byer/tettsteder og kan alltid skaffe deler veldig fort da de har faste transporter som kommer flere ganger daglig.

Selv om delene må bestilles fra fabrikk kommer disse også ofte med en ekspressbil som krysser landegrensene hver natt.

Ja, du kan be om kvittering, eller be om spesifisert faktura selv om dette vel er standard.

I de tilfellene jeg har sjekket så var prisforskjellen på 2-400kr og det ville blitt borte i fraktkostnader så da var det lite poeng å skaffe dem selv. Men det er jo verdt å sjekke da det godt kan dreie seg om større forskjeller også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...