pk2010 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg starter med denne http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1602359.ece Det var 17 år gamle Kathinka Husvik Aune som mistet livet da en personbil og en lastebil frontkolliderte på fylkesvei 17 i Namdalseid fredag ettermiddag. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hmm.. Tror ikke det er lov å gi ut fullt navn. Det skal nok sensureres. Er det ditt bilde? Har du lov å bruke det her? Ikke gi ut detaljer her som du ikke vet du har lov til. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Det fremgår av artikkelen at politiet har frigitt navnet. Det betyr at familien alt har fått beskjed. Da (men ikke før) er det greit å nevne navnet i slike sammenhenger. Når det gjelder bilder vil vi slette slike dersom vi får henvendelser fra rettighetshaver. Geir Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hva er poenget med tråden egentlig? At Norge har dårlige veier og at det skjer flere ulykker i trafikken hvert år er jo en kjent sak. Skal hendelsene diskuteres spesielt her? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Synes denne tråden er usmakelig. Når noen dør på denne måten er det en stor tragedie, og menneskene det gjelder fortjener bedre enn å bli en bump på et forum. Jeg er sikker på at TS mente det godt, men det er nok bedre å jobbe for bedre veier/økt personsikkerhet i kjøretøy og heller tenne et lys e.l. om man ønsker å minnes/hedre dem som har gått bort. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Kan være jeg er usmakelig, men jeg syntes tråden er et godt initiativ, i og med at trafikk-ulykker i dag er i ferd med å bli en sosial bagatell. Det er jo bra at de avdøde får en siste hyllest vell? 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Synes denne tråden er usmakelig. Når noen dør på denne måten er det en stor tragedie, og menneskene det gjelder fortjener bedre enn å bli en bump på et forum. Jeg er sikker på at TS mente det godt, men det er nok bedre å jobbe for bedre veier/økt personsikkerhet i kjøretøy og heller tenne et lys e.l. om man ønsker å minnes/hedre dem som har gått bort. Du synes vel det er bra om denne tråden fører til økt fokus på ulykker i trafikken? 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Denne tråden er ubetydelig. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Om du mener tråden har betydning, og at den setter fokus på trafikksikkerhet, hvorfor spør du lenger oppe hva som er poenget med tråden? Prøver du bare å kverulere? Det er så klart positivt om folk ser/leser i tråden og tenker "Hmm, kanskje jeg kan ta det litt roligere neste gang jeg er ute i trafikken", men jeg tror folk har nok av andre plasser å få denne påminnelsen fra. Jeg mener også at denne tråden er, som Gypsy sier, litt ubetydelig hva fokus på trafikksikkerhet angår. Derimot synes jeg det er respektløst å "bumpe" tråden med nye trafikkuhell. Mulig det bare er ordet "bump" jeg reagerer negativt på, men likevel. Jeg ville i alle fall ikke likt å havne opp i denne tråden om jeg krasjet på vei til skolen i morgen. Men for all del, det er ikke opp til meg, og om noen føler for å bumpe tråden med nye dødsfall så får de vel gjøre det. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Sitronsaft, jeg syntes som tidligere nevnt at det er et "friskt" forslag, og det er for å fremme hvordan vi skammer oss over veiforholdene, på samme måte som vi hyller menneskenes liv. Jeg må si at dersom jeg døde, eller noen nær meg skulle gå bort i trafikken. Hadde det ikke virket negativt inn på meg at folk her på forumet sørget sammen med meg. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Glimti spør etter begrunnelse. Jeg ser ikke vitsen i å bumpe tråden hver gang det skjer en trafikkulykke. Om det er for å gjøre folk mer oppmerksom på problemet, tror jeg ikke det hjelper stort. Da kan vi heller diskutere hva den mest effektive metoden for å gjøre nettopp dette er. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå