Gå til innhold

Mission 700 skurring, og kjøp av ny forsterker?

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt et problem med mine mission 700 høytalere som jeg nå bruker som fronthøyalere. Når personer snakker i filmer osv blir det en liten skurre lyd. Lyden blir spesielt fremprovosert når jeg skrur opp. Dette er nesten bare når det er personer som snakker veldig "tydelig". Er dette et problem med høytalerne eller forsterkeren?

Kan foresten si at forsterkeren er en gammel kenwood som drar vel ca 50wx2, som er det samme som høytalerne bruker. (ved 8ohm.)

Men nå skal jeg kjøpe meg en ny forsterker og eventuelt nye fronthøytalere og bruke mission høytalerne som bakhøytalere. Noen forslag til et ok oppsett primært sett en forsterker jeg kan koble til fronthøytalere og bakhøytalere og i ettertid kjøpe subwofer samt center?

Dette er bare til gutterommmet mitt så orker ikke bruke så alt for mye penger siden jeg ikke kommer til og ha dette oppsette så veldig lenge... Men noen forslag til en brukbar forsterker/reciver både brukt og ny? Eventuelt billige subber og fronthøytalere til en overkommelig pris?

Budsjette kan vel strekkes helt opp til 5000kr. Vet at det ikke er så mye men, er forventer ikke et super hjemmekino anlegg. Men hadde vært greit med litt trykk og kvalitet.

Ber om unnskyldning om innleget er rotetete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har koblet en gammel xbox med xbmc til tv med vanlig scart kabel.

Skal prøve med xbox360 og prøve og spille av noen lydspor, har bare ikke tid akkurat nå. Men regner med jeg kommer med svar i kveld eller i løpet av morgendagen!Tror ikke det er høytalerene siden de er blitt behandlet pent hele sitt liv, og har ikke spilt spesielt høyt på de. Lurer på om det kanskje er forsterkeren som er for svak, og derfor ikke greier og spille riktig?

Må tror jeg skal prøve og switche over slik at jeg tar venstre høytaler og kobler til der høyre var før og motsatt, vis samme utgang spiller dårlig er det vel forsterkeren som er gåen?

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...