Per-B Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei, Har nettopp kjøpt med Speedlite 580EX II til min Canon 7D. Jeg får bare til å fjernutløse blitsen når jeg samtidig utløser den interne blitsen. Antar det har noe med innstillinger i menyen, men når jeg går inn på Flash control/External flash func. setting får jeg melding om: Incompatible flash or flash's power is turned off. Jeg har forsøkt å stille blitsen på forskjellige kanaler og både som master og slave, med samme melding fra kamera. Noen som vet hva som kan være årsaken? Mvh Per Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 i blitskontrollmenyen - innebygd blitsfunksjon inst - trådløsfunskjon - velg 2.valg dersom du kun ønsker at ekstern skal fyre av. Nå kan du stille hvilken kanal/gruppe osv. Pass på at ekstern blits blir satt opp i samme kanal. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Den interne blitsen må fyres av for og kunne benytte den trådløse blits-funksjonen i kameraet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Den interne blitsen må fyres av for og kunne benytte den trådløse blits-funksjonen i kameraet. .. men vil ikke bidra til lyset i bildet. Den sender ut (det som oppfattes som) et blitsglimt når bildet blir tatt, men det er kommunikasjon mellom kameraet og den eksterne blitsen. Fest litt farget cellofan over den innebygde blitsen, så ser du lett om den bidrar eller ikke. For øvrig, ikke vær redd for å bruke den innebygde blitsen som fill (utjevning av skyggene som hovedblitsen skaper). Det er strengt talt en av de få tingene den er god til. Lenke til kommentar
Per-B Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Da var det ikke så rart, nei... Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå