Synt4xx Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei, Skal oppgradere pcen med nytt kabinett og litt diverse, og lurer på om r3 egner seg som kabinett til en gamer pc. Med gamer pc tenker jeg på at jeg skal ha high end komponenter, flytte den litt når jeg skal på LAN. Støy er ikke så viktig men er selvfølgelig bra med lite støy. Grunnen til at jeg har lyst på denne kabinettet er for det første utseende, det er lite og veier ikke spesielt mye. I tilegg gir det fra seg lite støy. Jeg er imidlertid bekymret for plass og kjøling. Er det plass til 6970 kortene i dette kabinettet, og hvor gode muligheter er det til luft kjøing? Er det lurt å bruke dette kabinettet til en gaming pc? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg har ikke kabinettet selv, men det er en erfaringstråd om selve kabinettet her. Tror egentlig det har helt grei kjøling, har vurdert å kjøpe kabinettet selv. Erfaringstråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1232867 Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Ikke noe problem å få god nok kjøling om du setter i et par ekstra vifter. Men det er litt skranglete, stålplatene er veldig tynne. Om du skal dra det mye rundt på lan tror jeg jeg ville valgt noe annet, som f.eks Corsair 600T. Eventuelt noe med mindre formfaktor som Silverstone SG07. Edit: Maks lengde for skjermkort i R3 er 29.5 cm. Holder for alle singel-gpu kort. Endret 13. mars 2011 av Philophobe Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Hva mener du med singen GPU kort, at det bare er plass til en gpu, eller at det bare er plass til spesielle hovedkort? Takk for raske svar btw! Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Det er noen få high-end-grafikkort som effektivt er to grafikkort slått sammen i ett, for eksempel Radeon HD 6990. Disse er 31,5 cm lange og vil derfor ikke passe. Noen versjoner av Radeon HD 6950 og 6970, for eksempel ASUS Radeon HD 6950 DirectCU II, vil også være litt for lange (29,7 cm). Vanlige 6950/6970 vil også være litt i det lengste laget (27,5 cm), men vil nok passe akkurat. Et Define R3 veier 12,5 kilo, det er ikke spesielt lett. Størrelsen er forøvrig mer eller mindre det samme som alle andre miditowers. Ellers er det god kjøling i dette kabinettet, men mer "åpne" kabinetter, for eksempel Cooler Master 690 II Advanced har noe bedre kjøling. Denne har oppgitt maks lengte på grafikkort til 30,4 cm, så da bør det være grei plass. Veier 9,5 kg. Ellers kan du jo vurdere et mye mindre kabinett, nemlig In-Win Dragon Slayer Micro Tower. Dette er et mye mindre enn de to andre, og har til og med god plass til de største grafikkortene på grunn av designet, men krever at du har et microATX-hovedkort. . Endret 14. mars 2011 av Mathias-S Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Tenker mest på utseende når jeg vil kjøpe dette kabinettet, så vekt og størrelse har vel ikke egentlig så mye å si. Men vil det være en god del mer praktisk å kjøpe et litt større kabinett med bedre kjøing? Liker som sagt utseende på kabinettet, men vil ikke kjøpe det hvis jeg kan få et veldig mye bedre kabinett for omtrent samme penge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå