Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Rask undersøkelse om spiseforstyrrelser

Lulupus

35 stemmer

1. 1. Er du jente eller gutt?

• Jente
      12
    • Gutt
      23
  2. 2. Hvor gammel er du?

• 10-15
      0
    • 16-20
      20
    • 21-25
      12
    • 26-99
      3
  3. 3. Har du hatt en spiseforstyrrelse?

• Ja
      16
    • Nei
      19
  4. 4. Evt, hvilken spiseforstyrrelse?

• Ingen
      18
    • Anorexia
      8
    • Bulimi
      2
    • Overspising
      2
    • Annen
      5
  5. 5. Hvilke av disse har du hørt om?

• Anorexia
      35
    • Bulimi
      34
    • Overspising
      32

Anbefalte innlegg

Har et prosjekt som omhandler spiseforstyrrelser og vil derfor gjerne gjennomføre en rask undersøkelse.

Dersom du kunne tenke deg å begrunne hvorfor du fikk en spiseforstyrrelse, hadde jeg satt veldig pris på det. Post gjerne anonymt om du ønsker det.

På forhånd takk. :-)

Endret av Lulupus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Det hele begynte egentlig da jeg var 2 år. Da begynte spisingen å komme ut av kontroll, og jeg ble feit. Det bare fortsatte, og da jeg gikk i 5. klasse, veide jeg ca 70 kg (litt usikker på høyde, men er 160 i dag, 7 år senere, så kan ikke ha vært så veldig høy). Familien min begynte å mobbe meg for det, og jeg utviklet anoreksi i en alder av 12, som jeg nettopp har kommet meg ut av. For mer informasjon eller tips, har jeg en blogg der jeg blogger om hvordan det har vært for meg, hvordan ting er nå og generelle tanker. (TRYKK HER)

Lenke til kommentar

Jeg var en sunn gutt som veide omtrent 70 kg og var 1,76 m høy. På grunn av flere kommentarer fra mine venner på at jeg var stor og feit utviklet det seg anoreksi. Dette var kommentarer som ble sendt nå og da, og var sannsynligvis ikke vondt ment en gang. Jeg tok allikevel disse kommentarene innover meg og begynte å se på meg selv som feit. I det store og det hele var det en venn av meg som stod bak, han var den som startet kommenteringen og den som gjorde at jeg begynte å se på meg selv som feit. De andre vennene mine hadde bare noen småkommentarer innimellom, men det var allikevel disse som endret alt og gjorde at jeg på slutten av niende klasse sluttet å spise. Jeg gikk ned i vekt og veide på det verste 56 kg.

Spiseforstyrrelsen resulterte for meg i et ødelagt vennskap, et anstrengt og unaturlig forhold til mat, og et feil bilde av kroppen min. Ingen av disse tingen er rettet på den dag i dag, selv om jeg ikke lenger slite med anoreksi.

Postet av anonym: a355e1c5b0bf870790fe25aeb9161904

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...