FranzJosef Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Ønsker å dele en printer med USB-kabel. Kjøpte en ny router med USB-porter mye bare for å løse akkurat det. På pakken står det tegning av nettopp det, mulighet for å dele printer via USB. Har koblet til USB-porten. Alt ser fint ut, men når jeg forsøker å legge til skriver - nettverksskriver så finner den ingenting. Går inn i router-oppsettet og den har funnet og godtatt printeren, av seg selv har den funnet merke og modell, alt ser fint ut der. Må det noe mer hokus pokus til for at maskiner i nettverket kan få printet ut? Hører det er snakk om en printerserver, men er ikke dette innebygd i systemet når man kjøper det slik jeg beskriver? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Vil være mye lettere å hjelpe om du sier noe om hvilken router og printer du har. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Router: RT-N16 Printer: Brother 7010L Leser her at jeg skulle kjøre en setup CD til routeren: http://www.asus.no/product.aspx?P_ID=WAa6AQFncrceRBEo Da fikk jeg det til å funke på en maskin. Kjører samme setupen på en annen maskin og det går greit, men den finner ikke skriveren. Må man installere driver lokalt på hver maskin til printeren på forhånd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå