Mr.Anki Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei! Skal lage en metode som tar utgangspunkt i et todimensjonalt array og skal regne ut gjennomsnitt temperaturen for hver dag i måneden. I arrayet har jeg opplysninger om været for hver time i døgnet. Dette har jeg nå: 51 public double[] snittHverDag (){ 52 double[] snittHverDag; 53 for(int dag = 0; dag < 30; dag++){ 54 double dagensTemp =0; 55 for( int time = 0; time < 24; time++){ 56 dagensTemp += temp[dag][time]; 57 } 58 snittHverDag[dag] = (dagensTemp / 31); 59 } 60 return snittHverDag; 61 } Men får kompileringsfeil: Line 58: variable snittHverDag might not have been initialized snittHverDag[dag] = (dagensTemp / 31); ^ Line 60: variable snittHverDag might not have been initialized return snittHverDag; ^ 2 errors Noen som ser hva som er feil? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det står jo helt klart og tydelig hva som er feil: Line 58: variable snittHverDag might not have been initialized Du må initialisere snittHverDag: double snittHverDag = new double[antallPlasserArraySkalHa]; Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Takk skal du ha! Men nå får jeg nye feilmeldinger som jeg ikke skjønner hvordan jeg skal løse: Line 52: incompatible types found : double[] required: double double snittHverDag = new double[24]; ^ Line 58: array required, but double found snittHverDag[dag] = (dagensTemp / 31); ^ Line 60: incompatible types found : double required: double[] return snittHverDag; ^ 3 errors Endret 13. mars 2011 av Mr.Anki Lenke til kommentar
miXer Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Dette kommer av at jeg skrev feil. Der jeg skrev double, mente jeg double[] Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Og igjen står det akkurat hva som er galt i klar Engelsk. Les feilmeldingene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå