etol Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei Jeg har en minnepenn jeg bruker veldig mye. Hovedsaklig bruker jeg den på to til tre faste kilder. Når jeg nå skulle bruke den fikk jeg først ikke åpnet dokumenter på enheten, og deretter sluttet windows å gjenkjenne brikken. Windows sier at jeg må formattere brikken før jeg kan bruke den. Mitt spørsmål er da, er all håp i å få tak i lagret data på minnepennen borte? Takknemlig for all hjelp jeg kan få Eirik Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Kan være noe feil med partisjonstabell eller filsystem. Prøv Recuva: http://www.piriform.com/recuva Lenke til kommentar
etol Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Takk. Prøvde å kjøre recuva, men programmet klarte ikke å gjøre noe med minnepennen. Den ga bare meldingen "ikke i stand til å lese oppstartsektoren" Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Du har kanskje nappet den ut uten å "eject" den, om den har ikke fått overført all data er det fare for at filene blir korrupt. Se i "Disk Management" om den vises der. Så høyreklikk på den og velg "Activate". Endret 14. mars 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
etol Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Hvor kan jeg finne disk management? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Se min signatur. (kalles Diskbehandling på norsk) Lenke til kommentar
etol Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Formater USB minnebrikken til det filsystemet du brukte/bruker. I mitt tilfelle NTFS. Last ned recuva http://www.piriform.com/recuva og kjør på med advanced recovery. Resultat er alle filene tilbake i god behold! Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå