Gå til innhold

Får ikke opp kamera som stasjon

Anbefalte innlegg

Har et Canon 20D. Når jeg går på "Min datamaskin" så står kun kameranavnet der. Er det noen mulighet for å få gitt kameraet en stasjonsbokstav? Altså slik at kameraet fungerer som en egen stasjon?

Har ikke minnekortleser tilgjengelig her, så det er ikke aktuelt. Skulle gjerne visst om det er muligheter for dette også til senere tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke tilfeldigvis Windows XP? Jeg måtte til slutt bare gi opp å få installert 400D'en min på XP (med Canons egen programvare, 400D fungerer uansett ikke som ekstern lagringsenhet), såvidt jeg klarte å finne ut har ikke Canon laget driver for 400D på XP (fungerte utmerket både på Windows 2000 og Vista). Kanskje 20D er rammet av samme "syndrom"?

Lenke til kommentar

Tenkte meg det. For dere som svarte tidligere så har jeg allerede programvaren installert. Problemet er at jeg skal kjøre et recovery-program. Og da må kameraet fungere som en stasjon. Om ikke noen vet om andre programmer som fungerer uten?

Ellers må jeg vel vente til jeg har kortleseren min.

Lenke til kommentar

Her må du nok vente til du har kortleser. Programvaren skal kunne foreta lavnivå-operasjoner på kortet, og så skal du nok ha kortleser. Ikke ta flere bilder med kortet eller noen som helst andre skriveoperasjoner på kortet før du har fått kjørt recovery-programvaren - hvis du vil ha tak i bildene dine. ;)

Lenke til kommentar

Et par tips angående kortbruk :)

Husk og formater kortet i kameraet før bruk, og bruke formater-funksjonen i kameraet når du skal slette bildene på kortet istedenfor og bruke slette-funksjonen i kameraet, det for og ha en mer smertefri kortbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...