Unleash_Hell Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Har et Canon 20D. Når jeg går på "Min datamaskin" så står kun kameranavnet der. Er det noen mulighet for å få gitt kameraet en stasjonsbokstav? Altså slik at kameraet fungerer som en egen stasjon? Har ikke minnekortleser tilgjengelig her, så det er ikke aktuelt. Skulle gjerne visst om det er muligheter for dette også til senere tid. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Canon har jo så bra software om du ikke har installert det, er det lurt å gjøre. Alt fungerer problemfritt da. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Fikk gjort det før "30D og Windows millennium" men får ikke til det nå med 7D og W7. Du må nok laste ned programvaren til Canon hvis du ikke har en kortleser eller et annet program som takler filene fra Canon. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Du har ikke tilfeldigvis Windows XP? Jeg måtte til slutt bare gi opp å få installert 400D'en min på XP (med Canons egen programvare, 400D fungerer uansett ikke som ekstern lagringsenhet), såvidt jeg klarte å finne ut har ikke Canon laget driver for 400D på XP (fungerte utmerket både på Windows 2000 og Vista). Kanskje 20D er rammet av samme "syndrom"? Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) 20D har ikke støtte for "mass storage device" og trenger drivere. Edit: men det skal fungere med Canons programvare. Endret 13. mars 2011 av se# Lenke til kommentar
Unleash_Hell Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Tenkte meg det. For dere som svarte tidligere så har jeg allerede programvaren installert. Problemet er at jeg skal kjøre et recovery-program. Og da må kameraet fungere som en stasjon. Om ikke noen vet om andre programmer som fungerer uten? Ellers må jeg vel vente til jeg har kortleseren min. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Her må du nok vente til du har kortleser. Programvaren skal kunne foreta lavnivå-operasjoner på kortet, og så skal du nok ha kortleser. Ikke ta flere bilder med kortet eller noen som helst andre skriveoperasjoner på kortet før du har fått kjørt recovery-programvaren - hvis du vil ha tak i bildene dine. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Er jo mange hardware som har innebygget kortleser i dag, du har ikke en nyere skriver i nærheten foreksempel ? Lenke til kommentar
Unleash_Hell Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Nei,har nok ikke det. Men har flere CF-kort, så da tar jeg det ut til jeg har leseren. Tror jeg tok noen få bilder etter det ble sletta, men krysser fingra for at ihvertfall noe ligger der. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Et par tips angående kortbruk Husk og formater kortet i kameraet før bruk, og bruke formater-funksjonen i kameraet når du skal slette bildene på kortet istedenfor og bruke slette-funksjonen i kameraet, det for og ha en mer smertefri kortbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå