Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC piper og "klikker" etter litt bruk. Ikke HW "eller" sw feil

Anbefalte innlegg

Hei. Har i det siste hatt problemer med at etter jeg har brukt pc'en litt så starter den å pipe og lage klike lyder. Har kjørt Dell Diagnostic tools flere ganger over hele natta uten å finne noe feil noen plass. Det som skjer er at etter jeg har brukt pc'en fra 30min - 2t så begynner den å pipe of klikke og låser seg. Samme hva jeg gjør på maskina.

Har også formatert pc'en uten at det hjalp (format c:/ delete partition / format c:, reinstall win)

Kjører Win 7, har prøvd å fjerne Opera, panda og itunes uten at det hjalp. har oppdatert bios og alt av drivers.

Legger ved bilder.

Legger ved bilde av blue screen og ei lyd fil av lydehe pc'en lager

edit: Hverken panda eller housecall finner noe.

post-32072-0-76062600-1300043036_thumb.jpg

post-32072-0-66761600-1300043050_thumb.jpg

Opptak.rar

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Referansen til partman.sys peker på disksubsystemet. Har du kjørt en disksjekk som sjekker disken fysisk? Har du original versjon av Windows eller en nedlastet pirat? Har du oppdatert antivirus? Har du installert seneste drivere fra leverandør av hovedkortet? Har du oppgradert til siste tilgjengelige BIOS? Har du forsøkt å koble til harddisken på en annen kanal? Har du forsøkt å bruke disken i en annen maskin?

Googling etter 0x7a ga fra Microsoft: (Dog for Win2K, så parameterene stemmer ikke over ens ser det ut som)

Resolving the Problem

Stop 0x7A is usually caused by a bad block (sector) in a paging file, a virus, a disk controller error, or failing RAM. In rare cases, it is caused when nonpaged pool resources run out. It is also caused by defective hardware.

SCSI problems. If the I/O status is C0000185 and the paging file is on a SCSI disk, check the disk cabling and SCSI termination for problems.

Viruses. Check your computer for viruses, using any up-to-date, commercial virus scanning software that examines the Master Boot Record of the hard disk. Any Windows 2000 file system can be infected by viruses.

Bad block. An I/O status code of 0xC000009C or 0xC000016A normally indicates the data cannot be read from the disk due to a bad block (sector). If you can restart the system after the error, Autochk runs automatically and attempts to map out the bad sector. If Autochk does not scan the hard disk for errors, you can manually launch the disk scanner. Run Chkdsk /f /r on the system partition. You must restart the system before the disk scan begins. If you cannot start the system due to the error, use the Recovery Console and run Chkdsk /r . For more information about the Recovery Console, see Troubleshooting Tools and Strategies in this book.

Lenke til kommentar

Har du kjørt en disksjekk som sjekker disken fysisk?

Ja, kjørt scndsk

Har du original versjon av Windows eller en nedlastet pirat?

Orginal

Har du oppdatert antivirus?

Ja, kjøpt og betalt Panda 2011

Har du installert seneste drivere fra leverandør av hovedkortet?

Ja

Har du oppgradert til siste tilgjengelige BIOS?

Ja

Har du forsøkt å koble til harddisken på en annen kanal?

Nei (ikke mulighet til det)

Har du forsøkt å bruke disken i en annen maskin?

Nei ikke mulighet til det.

Problemet skjer også om jeg starter windows i safemode.

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra at "samme hva jeg gjør" innebærer at dette også kan skje om maskinen ikke kjører noen applikasjoner i det hele tatt, stemmer det?

og når det booter opp.. får ikke slått på maskina engang no. Og den pipelyden begynner å gjør meg gal!

Lenke til kommentar

Vart rett og slett lei. Den lyden holdt på å gjøre meg gal! så jeg formaterte igjen.

Aller første jeg gjorde var å:

Full scan Super antivirus (ingen ting funnet)

Full scan Trend micro Housecall (ingen ting funnet)

holder på å ta en chkdsk /r/f no

Når det kommer til drivers så kommer jeg til å gå frem på en annen måte no. Før lastet jeg ned ALT som Dell mente at jeg burde. På Dell sine sider er det faktisk

5 GPU drivers

5 Network Drivers

7 Communication Drivers

5 Chipset Drivers

2 CD/DVD rom drivers

og litt annet pjatt.

Og ALLE er faktisk merket med urgent eller recommended. Så denne gangen laster jeg kun ned 5/5 chipset drivers, 1 lydkort driver, 1 wifi driver, 1 fall sensor driver og en gpu driver fra Dell sin side.

Laster ned GPU driver fra Nvidia sine sider.

Etter dette er gjordt kommer jeg til å teste maskinen i 7-8 timer for å se hvordan det går for deretter å kjøre en full windows update.

Høres dette ok ut, er det noen andre råd dere kan komme med?

Takker for alle svar.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Trengte ikke å teste i 7-8 timer etter første omstart var pipelyden tilbake.

Startet opp i safemode og avinstalerte Accelerometer P11

Restartet og etter 4min pipelyd igjen.

Startet opp i safemode og avinstalerte Intel Management Engine components

og maskinen har funket i 15min. Men jeg hører at HD "knitrer" litt mer enn normal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...