madsc90 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Jeg har en meget stillegående PC, og plages av min WDCG 2TB, som nekter å spinne ned. Ikke nok med at den alene står for det meste av støy fra PCen, men den blir også så varm at viftene går fortere. Tidligere har den spunnet ned helt greit, men i løpet av en av mange endringer på PCen, nekter den nå å spinne ned. Disse endringene er: - installasjon av speedfan - Installasjon, og fjerning, av en annen HDD - Endring av en del av filrettighetene på disken - Kanskje mer Det er ganske vanskelig å finne ut når problemet startet, derfor vil jeg heller ha hjelp til å finne akkurat hva som holder den våken. Den greide altså fint å spinne ned tidligere. Via Resource Monitor rapporteres det ikke om noen aktivitet til disken. Nedspinningstid er satt til 1 minutt via strømstyring i Windows 7. Så: Hvor kan jeg se etter hva det er som holder den våken? Resource Monitor rapporteres aktiviteten på den er ikkeeksisterende. Takktakk EDIT: Det var SpeedFan (Ironisk nok) som holdt disken spinnende for å kunne lese av temperaturen som igjen bestemmer hastigheten på vifta som kjøler den ned. Harddisken har aldri vært så varm, og PCen har aldri støyet så mye. Skrudde av at harddisktemperaturen skal påvirke viftehastighet, og nå funker alt topp. Endret 16. mars 2011 av madsc90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå