Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Synsk

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt på videregående skole vg1 Elektrofag. Gikk i fjor Bygg og anleggsteknikk. Har nå funnet ut av at jeg missliker Elektrofaget enda mere enn Bygg og Anleggsteknikk. For å ikke rote bort enda ett år på VGS, har jeg lyst til å snakke med noen som er synsk, og høre hva synes jeg må gå på vgs og hvilken jobb jeg passer til. Hvis noen har nummeret til Joralf Gjerstad eller andre som er veldig dyktige, så kan dere bare skrive det på innlegget eller på personlig melding.

TAKK!

Endret av fantaorange50ore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du virkelig skal legge utdanningen din og resten av livet ditt i noens hender, skal du bare legge det i dine egne. uansett hva du har hørt og lest om så er det ingenting som finnes og være synsk. Bare folk som er gode til å lese behov og oppførsel til vedkommende.

IKKE stol på noen synske. hvis du er i tvil på mine ord, se denne episoden av Penn and tellers: Bullshit!

Varer 25min, men om du tror på synskhet så BØR du se det

http://www.youtube.com/watch?v=XsfZacCgw5o

http://www.youtube.com/watch?v=wNU-yQAgMKI

• Liker 1
Lenke til kommentar

Romis-Jeg har prøvd forskjellige yrker, og lest om mange yrker som du oppnår etter Vgs, men jeg veit ikke hva jeg liker. Har tenkt litt på Helse og sosialfag, det som du oppnår etter Helse og sosialfag er jo enten, Ambulansearbeider (Har tenkt litt på akkurat det, men er litt usikker) eller å jobbe med gammle mennesker (Det har jeg ihvertfall ikke noe lyst til)

Når jeg tenker en jobbe som er inntresannt, så må den ha en grei lønn (400 000+) pluss at jeg må trives med det jeg gjør.

Noen som veit om yrker innenfor, Service og samferdsel (Ikke trailer sjåfør)/ Helse og sosiafag (Ikke med gammle mennesker) Elektrofag (Noe som overhode ikke har noenting likte med en elektriker)

Lenke til kommentar

Tusen takk, fikk meg til å le godt av denne tråden.

Er du virkelig så desperat at du vil betale en "synsk" person for å fortelle deg din framtid? Gi pengen til meg istedenfor. De vil uten tvil gå til noe bedre enn en slask som sitter naken i sofaen sin og kommer med bullshit framtidsplaner for deg.

Hvorfor +400 000 i året? Jeg tjener vel kanskje litt under det og jeg har leilighet/bil og lommepenger til overs.

Du vet du må faktis jobbe for å tjene såpass penger.

Synes også at de kravene du kommer med høres litt rar ut.

Hva type interesser har du?

Selv så fikk jeg fagbrev i noe jeg overhode ikke har planer om å jobbe som. Men fikk heller en annen jobb som ikke har noe med det jeg er utdannet som.

Lever fint av lønnen jeg får så har vel ikke noe klage på.

Det jeg prøver å komme fram til er å bare bite i det, fullfør VGS og ta ting derfra. Siden du ikke er sikker på hva du vil bli eller hvilken linje du vil ta.

Det finnes mange jobber der ut hvor du vil få opplæring i og du vil tjene slik at du vil overleve.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jeg ville egentlig ikke stresset med det. Du er etter mine beregninger ca 17 år, og du skal ikke forvente at du allerede nå vet hva du vil gjøre med livet ditt. Ta deg en pause eller noe. Så blir du mer klok av deg selv etterhvert.

Lenke til kommentar

Gypsy- Jeg har kasta bort ett år, så har lyst til å komme innpå den linjen som er rett for meg. Hvorfor 400 000+, jo fordi jeg alltid har vært livende opptatt av penger. Samtidig så vill jeg ikke ha en jobb hvor jeg tjener feet, men missliker jobben.

Har søkt på Helsefag og Elektrofag. Har opprettet en annen tråd om Flyfag, men siden det er flere som er aktiv på denne nå så spør jeg dere. Er det mye likheter med det en Elektriker holder på med kontra det en Flymotormekaniker?

Lenke til kommentar

Nå er jo Joralf en sindig trønder som sikkert kunne gitt et og annet råd men etter det jeg veit så er han pensjonert.

Jeg tror vel heller ikke at utdanningsrådgivning var en stor del av hans daglige virke.

Som foreslått over her så har skolen personell til slikt som kan gi råd. Men det er jo strengt tatt bare du som kan avgjøre hva du kunne tenkes å jobbe med.

Lenke til kommentar

Dette er bare tatt ut ifra intet.

Men jeg tror det er en stor forskjell mellom elektriker og en som driver på med flymotoer.

Hvis du er altfor fokusert på hva din årslønn blir så kan du fort se deg at du blir sittende igjen med ingen jobb.

Jeg sier ikke at du skal ta det første og beste men første jobben bør man ikke være så kresen på, det er hvertfall min menig på det området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...