runerask Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg skal igjen (gikk ikke helt bra i høst xD) ta installatøreksamen. Problemet er at denne eksamen er så krevende at man ikke har mer tid enn nødvendig. Men man må jo ha mat. Sist skrev jeg mer eller mindre uavbrutt i 7 timer, og bare svelget en nøtteblanding pluss brus. Følte at dette ikke ga nok energi. Har ikke erfaring med næringsdrikker fra før, og er litt usikker på om disse gjør vondt verre. Ikke særlig kjekt om man blir AD/HD under prøven xD Noen som har gode tips på noe spisbart som gir næring som er enkelt å spise uten å være klissette. Må kunne spises mens jeg skriver... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg har laget en enkel kyllingsalat eller eggerøre, som jeg har lagt i en boks. Funker fjell og smaker godt. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det er vel ingen problem å klare seg 7 timer uten mat? Ta med deg vann. Lenke til kommentar
bas Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Det er vel ingen problem å klare seg 7 timer uten mat? Ta med deg vann. Saklig svar, nå er det vel ikke eksamen i overlevelsesteknikk han skal opp i Man vil derimot ha en kropp og et hode som fungerer optimalt hele dagen og ikke går på tomgang. Veit hvordan OP føler det, men har dessverre ingen gode tips, blei stort sett alltid å høgge nedpå brødskiver mens man jobbet med eksamen samtidig for min del. Endret 13. mars 2011 av bas Lenke til kommentar
runerask Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Jeg har laget en enkel kyllingsalat eller eggerøre, som jeg har lagt i en boks. Funker fjell og smaker godt. Takker for tipset, men er vel kanskje litt vanskelig å spise samtidig som man skriver...(?) Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Du trenger pause fra skrivinga i blandt, da spiser du. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Det er vel ingen problem å klare seg 7 timer uten mat? Ta med deg vann. Denne prøven er så krevende at man får praktisk talt tomt batteri etterpå. Sist gang var jeg helt gåen, psykisk og fysisk. Er overbevist om litt næring vil hjelpe mye. Var meningen at jeg skulle kjøre hjem fra Bergen til Stavanger samme kveld, sist gang. Men det ble det ikke noe av, hadde rett og slett ingen energi igjen. Heldigvis har jeg bobil, så da var det bare å parkere og deretter å legge seg xD Har tenkt at kanskje noe slag av varm suppe på termos kan være tingen. Å drikke fra kopp er jo ganske greit mens man skriver.... Du trenger pause fra skrivinga i blandt, da spiser du. pause = stryk Da kunne jeg like godt latt være hele eksamen..... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Tar ikke mer enn rundt 5-10 minutter å spise litt, er bedre å spise og vere konsentrert hele tiden. Enn å ikke spise å bli slapp. 1 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Da disponerer du tiden feil. Jeg har selv tatt mange lange eksamener i universitetsfag som matematikk, kjemi, fysikk m.fl. og det har aldri vært noe problem med tid. Vanligvis er jeg ferdig med eksamenen etter 2-2.5 timer og kan deretter bruke tiden på å kontrollregne, drikke kaffe, kikke på klokka og kontrollregne litt til. Å ikke spise på syv timer, bør ikke ha noe å si på eksamensprsetasjonen ... Du er ikke så avhengig av mat? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Godt poeng. Ta en pause og få litt luft, beveg fingre litt og tenk på noe annet i et par minutter. Du blir sikkert mer produktiv etter det. 1 Lenke til kommentar
runerask Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Da disponerer du tiden feil. Jeg har selv tatt mange lange eksamener i universitetsfag som matematikk, kjemi, fysikk m.fl. og det har aldri vært noe problem med tid. Vanligvis er jeg ferdig med eksamenen etter 2-2.5 timer og kan deretter bruke tiden på å kontrollregne, drikke kaffe, kikke på klokka og kontrollregne litt til. Å ikke spise på syv timer, bør ikke ha noe å si på eksamensprsetasjonen ... Du er ikke så avhengig av mat? Det stemmer, det er normalt ikke problem med tiden på eksamner. Dette er en "mester-eksamen", og her må man gi alt. Jeg har hatt mange eksamner tidligere, dette er helt andeledes, tro meg. Strykprosenten er 70-90%, og tid er stor mangelvare.... Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 En kombo som funker for meg: Kaffe, nøtter (mandler, cashew, peanøtter), rosiner. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Spis grovt brød, da holder energien lenge. Sjokolade osv. gjør bare at du får høyt blodsukker etterfulgt av enda lavere enn du hadde før du spiste den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå