djean87 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei skal bygge PC, men er ikke helt sikker på om det jeg har plukket meg ut passer godt sammen eller om komponentene er bra. PC'n skal hovedsaklig brukes til filmer og litt gaming, relativt enkle spill. Trenger med andre ord ikke en "super" PC. Har skjerm, mus, keyboard, lydkort og skjermkort fra før. Det er et ganske gammelt skjermkort: WinFast A340 TD GeForce FX 5200 256MB DDR DirectX 9, vil det fungere greit? Har et litt stramt budsjett på rundt 5000kr, men som sagt trenger ikke en ekstremt bra pc. Kan kanskje bruke en tusenlapp eller noe ekstra hvis det nødvendig eller "smart" pris totalt for det over er foreløpig ca.5000. Har relativt lite peiling på data generelt, men har prøvd å gjøre et forsøk. Setter stor pris på respons! Det jeg har plukket ut er: Hovedkort: ASUS M4A88TD-V EVO/USB3, Socket-AM3 Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition Harddisk: Western Digital Caviar® Green™ 2TB StrømForsyning: Corsair TX 750W PSU RAM: Corsair Dominator DHX DDR3 1333MHz 8GB Kabinett: Antec Three Hundred Midi Tower Sort Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei, skjermkortet ditt passer desverre ikke til dei delene du har satt sammen, da skjermkortet du har er AGP8x. Og det lages heller ikke hovedkort som støtter det kortet lengre. Så du må nok ha et nytt skjermkort også Lenke til kommentar
djean87 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Det er jo greit å vite, takk! Forslag til rimelig skjermkort som ikke er alt for dyrt? Lydkortet er også fra samme pc, er det mest sannsynlig også ikke mulig å bruke? Hvordan er sammensetningen ellers? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 HD 5770 her til 839,- er vel det billigste alternativet hvis en skal snakke om skjermkort til spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå