Plystrern Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Finnes det et duganes program for å bulkredigere filnavn på fotografier? Har prøvd med picasa, men det funker dårlig. Planen er å sortere alle bildene etter dato, og så masseredigere filnavn fra 0001 og oppover. Da vil jeg få alt i riktig rekkefølge. Er dette mulig? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Dette kan du gjøre med windows, åpne mappen med bildene, merk alle bildene, høyreklikk på den første filen og gi denne ønsket navn, f.eks "bilde", da blir det første hetende "bilde01" det andre "bilde02" osv.. Lenke til kommentar
Plystrern Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Hei! Dette funker forsåvidt, men det blir kanskje ikke så elegant. Bildene blir hetende f.eks 0001 (2), 0001 (3), osv, osv. Men takk for et godt tips! Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Finnes det et duganes program for å bulkredigere filnavn på fotografier? Hvis du bruker Photshop så har Bridge en rename-funksjon. Jeg bruker den en del og den fungerer bra til mitt bruk. Jeg har ikke prøvd det du vil gjøre så det må du nesten teste selv. Hvis du bruker dato med formatet yyyy-mm-dd i filnavnet får du automatisk riktig sortering, men det var kanskje det du hadde tenkt? Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 FastStone har masse batch/bulk alternativer, også navneendring.. Har prøvd selv og det funker. Lenke til kommentar
Plystrern Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 FastStone funka utmerket! Installert og utført på 5 minutter! Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå