Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop skrur seg av

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte meg ifjor en ASUS X77JA som har fungert veldig fint til nå.

Kjøpte for noen uker siden en skjerm, som jeg koblet på laptopen.

Funker kjempe bra, helt til jeg skal spille cod eller hon.

Da får jeg spilt i 2-3 minutter, før pc`n slår seg tvert av. Og må ha noen minutter før den vil starte igjen. Når jeg surfer osv, fungerer det helt fint.

Jeg har 3 vifter som ligger under for å kjøle, men ingenting hjelper.

Trenger derfor hjelp av noen som er eksperter på området, om hva jeg kan gjøre for å få brukt skjermen også til å spille.

Håper på hurtig svar,

Mvh

Bubb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper på at det er temperaturproblem.

Sjekk temperaturer med CPUID hardware monitor. Post bilde her.

Du kan også skru opp luken på undersiden for å fjerne støvet du ser. Om du ikke ser noe, ligger det mest sannsynelig imellom vifte og kjøleribbe. Om du har muligheten, skru ut viften, og fjern støvet som er der. Bruk trykkluft på boks. Om du skal bruke støvsuger, hold igjen viften med noe, for viften kan bli ødelagt om den spinner opp pga støvsugeren

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Da prøver jeg å rense i morgen!

Legger ved bilde, hvor bildet til venstre er når jeg bare har nettleser oppe, og det til høyre fra når jeg har et spill som kjører.

post-233780-0-99689500-1300036940_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hadde akkurat samme problem med min Asus G73JH.

Maskinen slo seg av etter 3-4 minutter når jeg spilte Bad Company 2, og GPU nådde temperaturer over 100 grader.

For å fikse dette problemet må man visstnok legge ny kjølepasta på GPU (ifølge bildene du postet ser det ut som det er GPUen som blir varm hos deg også).

Ring Asus support og forklar dem hva som er problemet, om du fortsatt har garanti på laptopen.

Jeg sendte min inn for 2 uker siden, og i går fikk jeg mail hvor de kunne fortelle at de trengte nye deler og hadde bestilt dette. Hvilke deler det er snakk om aner jeg ikke, muligens noe kjøleribber eller noe? Uansett rimelig surt, men forhåpentligvis får jeg PCen tilbake snart.

Jeg er ingen ekspert på området, men sannsynligvis blir du nødt å sende den inn.

Edit: Du skriver at du har koblet en ekstern skjerm til laptopen, tar det for gitt at du ikke har vært så smart å legge laptop-skjermen ned? Dette vil isåfall hindre varm luft i å slippe ut :p

Edit 2: Fikk ny mail idag. Nå har de tydeligvis byttet skjermkort. Bøyer meg herved i støvet, trodde det bare trengtes å legge ny kjølepasta. Jaja, den er hvertfall sendt, oh happy day! Håper du får fikset maskinen din også :)

Endret av pokerfjes
Lenke til kommentar

Hehe, bra det ordnet seg for deg!

Jo, jeg skrudde opp 400 skruer å blåste hele maskinen med luft.

Har kunne spilt på ekstern skjerm nå i 2 dager, så det ser ok ut nå!

Satser på at det er nok :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...