Nautica Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Noen som har noe erfaring med å handle hos JapanPhoto.no foresten? Nettbutikken er veldig seriøs og ekstrem hyggelig betjening både på hjelp/reklamasjoner. Men du burde sjekke litt på pris blandt de seriøse fotoforhandlerne, prisen kan variere endel på enkelte produkter. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Min erfaring er att JP er billigst på det meste, men, lurt å sjekke opp som Nautica sier Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Min erfaring er att JP er billigst på det meste, men, lurt å sjekke opp som Nautica sier jepp sitter med samme erfaring ette en del handel av fotoutstyr de siste årene. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Veide samme alternativer selv til mitt 5DII, men valgte til slutt 24-105. Egentlig et enkelt valg pga IS og lenger rekkevidde, skarpheten er omtrent lik på begge. Canon selger ofte og 5DII med 24-105 som kitobjektiv. Tor Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 K. Har bestilt nå, valgte 24-105. Lenke til kommentar
To be honest Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Veide samme alternativer selv til mitt 5DII, men valgte til slutt 24-70. Egentlig et enkelt valg pga større blender og penere bokeh, skarpheten er jevnt over bedre på 24-70mm. Canon selger ofte og 5DII med 24-70 som kitobjektiv. TBH 2 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Noen som vet hvordan man legger til bilde på annonser på bruktmarkedet? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Noob spm: Hvorfor er det 3 "settings" på av/på knappen? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Noob spm: Hvorfor er det 3 "settings" på av/på knappen? AV, PÅ, PÅ med justering for eksponeringskompensasjon. Prøv å ha kameraet i hakk 3 og snurr på hjulet. Da ser du at kompenseringen går opp og ned. Edit: Du må selfølgelif være i P, M eller A (eller hva det når er Canon kaller dem), og du må presse utløserknappen ned en gang. Du ser fort hvordan det funker. Veldig kjekt. Endret 19. mars 2011 av Ingardj Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Den øverste er om tommelhjulet er aktivert eller ikke. Med mindre du er redd for å uforvarende komme borti tommelhjulet er det ingen grunn til å bruke det midterste valget "on" - bruk enten off eller det øverste valget. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Aha se der ja. Handy. Takker for svarene Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Har et spørsmål til dere som har 5D mark II, hvordan høres det ut når dere tar bilder? Kanskje det bare er meg som er uvant med dette kameraet, men lyden er mye mer metallisk og kameraet vibrerer bittelitt når speilet slippes ned igjen. Tok et kort lyd opptak med telefonen for sammenlikning. (Filen heter memo siden det var det telefonen kalte den og jeg gadd ikke endre det =P) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Det der låter som en 5DmkII. husk at det er fire ganger så stort og tungt speil som i vanlig digital speilrefleks. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Okay, det er godt å høre. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Bare ett lyd spørsmål til: er det meningen at det skal høres slik ut når man tar bilde i live view? 2 sec eksponering. (Høres litt ut som noen som er hås i halsen eller noe =P) Endret 21. mars 2011 av TheOats Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 5D'en din er frisk og virker som den skal. Ingen fare. I liveview er allerede speilet vippet opp, og det er annen rekkefølge på tingene. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Ja det forstår jeg, var bare den vibreringen i lyden (om du forstår) jeg lute på. Men takk for hjelpen, godt å høre at det bare er meg som er paranoid og at det egentlig ikke er noe galt =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå