Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

stipend - hvor mye?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å begynne på internat neste år, og da flytter jeg ut fra skauen. Skolen ligger over 40km hjemme fra og jeg får bortebeboerstipend.. men tingen er at dette stipendet ikke dekker internatplassen og det kommer 1-2k ekstra hver månd. Stefaren min (som gir null og nada hvor jeg kommer, så lenge han ikke trenger å betale) og mora mi er gift og bor sammen. Stefaren har verken adotert meg eller noe som helst, så han har ikke noe ansvar for meg. Men angående stipend utregningen, hvordan blir denne? Er det slik at de slår sammen min stefars sin lønn og min mor sin lønn .. eller konkluderer de kun med min mors sin lønn.. Problemet kommer inn at min stefar tjenner middels mye penger, og har på ingen måter lyst å betale skoleplass eller hvilket som helst annet, mens min mor har lav lønn og ikke klarer å betale skoleplass alene med dette..

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner en kar som fikk fullt grunnstipend til tross for at stefaren tjente ganske så bra. Han var gift med moren, men såpass nylig at det kanskje ikke ble tatt hensyn til.

 

Foreldrene dine er uansett pliktig til å forsørge deg gjennom videregående. Hvis du er under 18 kan de fint bestemme at du ikke kan få gå på den skolen, men flytter du ut med deres velsignelse så er det de som må punge ut med mindre du klarer deg uten deres støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...