baltazar99 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Når jeg laster ned blu-ray filmer på min pc, så får jeg denne beskjeden når jeg skal se filmen på tv igjennnom ps3 mediaserver "Dataen er Korrupt" Det går helt fint å se andre filmer som ikke er blu ray. Hvordan kan jeg løse problemet? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 hva slags filformat er filmene du får sett? hvilket format er det på den/de du ikke får sett? har du forsøkt å kjøre gjennom transcode mappa? klarer du å se disse filmene på pcen du streamer fra? har du sjekket på hjemmesiden/formumet til P3MS etter løsning? Lenke til kommentar
baltazar99 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) 1. Filtype jeg får sett: AVI-fil, XviD. 2. Filtype jeg ikke får sett: MKV-fil 3. Vet ikke helt hvordan jeg kjører gjennom transcode mappa? 4. Ja, jeg får sett filmen i fantastisk kvalitet på pc 5. Nei, har ikke sjekket på Ps3-MS hjemmeside. Endret 13. mars 2011 av baltazar99 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 well there's your problem... P3MS må transkode MKV filer til et format som PS3en skjønner for at duskal få sett de, ergo du må bruke transcode funksjonen i programmet. i vær mappe (med innhold) som kommer opp på PS3 så har du transcode som en mappe, går du inn der vil vær fil i den forrige mappen vises som mapper, når du da går inn på ønsket mappe, får du muligheten til å velge omkodingsprosess. dette står forklart iallefall på nettsiden/forumet til programmet og jeg lurer på om det ikke står i selve programmet også. Lenke til kommentar
baltazar99 Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Fiksa det. Jeg lastet ned MKV2VOB Da var det bare og konvertere MKV til mpg. Takk for hjelpen. Endret 13. mars 2011 av baltazar99 Lenke til kommentar
Varj Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det er dessverre slik at PS3 er direkte elendig som mediaspiller, til syvende og sist blir man lei transcoding eller pre-konvertering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå