trake Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Skal kjøpe meg en ny CPU-kjøler til AMD Phenom II X4 965 BE (har stock-kjøler), som altså er socket AM3. Har et Antec 902 kabinett. Har tenkt meg en kjøler under 400 kroner, så hittil har jeg sett på disse kjølerne: Cooler Master Hyper 212 Plus Corsair A50 Synes disse kjølerne ser veldig store ut på bildene, så jeg har også sett på Cooler Master Hyper TX3 som ser ut som en mye mindre kjøler, men ser ut som den har svake fester. Antec 902 har jo allerede et hull bak hovedkortet til bakplate, så da er det jo enkelt å benytte seg av det. Har ikke tenkt på noe overclocking, men sitter til vanlig på et ganske varmt rom. Så er det noen som har et bra forslag? Finnes det mindre kjølere enn de jeg linka, og vil det evt ha noe betydning om de er så store etc? Lenke til kommentar
trake Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Siden det var søndag i går: *bump* Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Viss du ikke har tenkt å overklokke eller noe sånt, så holder den dere Hyper 212 som du har linket til Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Corsair A50 er ikke dum Som sagt så er det meste godt nok så lenge du ikke skal klokke, men jeg antar det er en grunn til at du vil ha en ny kjøler? Lenke til kommentar
trake Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Det er som sagt bare det at jeg sitter på et veldig varmt rom, så jeg får vel tenke på det og se utviklingen når sommeren kommer Kan vel samtidig spørre om det finnes en eller annen dings som gjør at jeg kan skru av LED-lyset i den ene vifta i kabinettet mitt? Har ikke lyst å kvitte meg helt med lyset, men bare slik at jeg kan skru det av når jeg vil. Antec-kabinettet har en bryter for å slå av lyset i den store vifta i toppen, men dessverre ikke for den bakre vifta. Kan bli veldig irriterende på lan den der :S Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 hvis du skal overclocke kan jeg anbefale denne: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8ling,-vann/Komplette-sett,-intern/Corsair-H50-Hydro-Series-CPU-Kj%C3%B8ler-Socket-775-1156-1366,-AM2-AM2-AM3-40549.aspx men som andre sier, det meste er bedre enn stock kjøler hvis du ikke skal overclocke Lenke til kommentar
trake Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Siden jeg kanskje ikke har behov for en stor tårnkjøler, kan det vel holde med en kjøler tilpasset en HTPC? De tar jo mye mindre plass, noe som ser bedre ut inne i kabinettet. Vil vel ha litt å si for luftflyten i kabinettet også, samtidig som det blir lettere for hovedkortet når jeg skal frakte pcen. Har sett litt på denne, Scythe Shuriken... , regner da med at den er bedre enn stock-kjøleren jeg har fra før av. Er det noe jeg må være obs på om jeg velger denne? noen negative sider? Så har jeg også sett videre på vifter med LED-lys som kan slåes av og på, og har da funnet COOLERMASTER Case Fan LED On/Off Fan 120mm with control panel som jeg tenker å kjøpe et par stykk av. Den ene vil jeg sette inn i sidepanelet hvor det nå er en ledig plass, og en i bakpanelet. Er litt usikker på hvor mange rpm vifta som er der fra før av har, men 1200 rpm bør vel holde? Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 det er ikke rpm som bestemmer om den er bra, det er hvor mye luft den "dytter". dette angis gjerne i CFM (cubic feet per minute) eller m³/h (cubic metre per hour). 39 cfm som den nye vifta har, holder. angående scythe shuriken, så er den ikke noe bra. syns jeg husker en benchmark hvor den bare senket graden med 1 grad... bare se på komplett hvilke som har fått god tilbakemelding og hvem som er billige. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494649#reviews denn er billig og god. Lenke til kommentar
trake Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Da har jeg sett på enda en CPU-kjøler, Zalaman CNPS8000A og tror jeg har bestemt meg for den. Ser at den fikk greie tilbakemeldinger ihvertfall i denne testen: Test Er klar over at hyper 212 er et bedre valg, men for meg, som ikke skal overclocke og bare er på jakt etter en kjøler som presterer bedre enn stock-kjøleren, så vil jeg heller gå for en kjøler som tar mindre plass. Hvis noen har noe veldig imot den Zalman-kjøleren, setter jeg gjerne pris på at noen sier ifra. Takk for alle svar hittil også. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg personlig liker ikke så cpu kjølere som "ligger", dette pga air flowen i kabinettet, å den du linket til der, lager jo litt mer lyd en Hyper 212. Men til syvende å sist så er du jo du som velger Jeg anbefaler Hyper 212 til alle som skal ha seg pc, så lenge dem ikke skal blodklokke. Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.amentio.no/datautstyr/Kj%C3%B8ling/Prosessorkj%C3%B8lere/Corsair/Corsair-Air-Series-A70---Prosessorkj%C3%B8ler-CAFA70-1083148.aspx Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Sindre94. Han skulle ikke klokke noe her. Å det er en litt for stor kjøler til TS sitt bruk å ønske. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvorfor bytte kjøler, hvis du ikke skal klokke? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Han vil vel ha mindre lydnivå? Lenke til kommentar
baguett Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Han vil vel ha mindre lydnivå? Stock kjølere (iallefall intels) er ganske lav på default. regner med amd's også er det. du merker ikke stor forskjell på lydnivå hvis du kjøper en kjøler til 2-300 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå