Benjanz Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Hei. Jeg har nylig kjøpt nytt skjermkort(XFX Radeon HD 5850) Og i går begynte skjermen å flimre og så ble hele skjermen svart/grå med striper på. Dette skjer hver gang jeg spiller etter 5-10 minutter. I dag skulle jeg teste om det var temperaturen som gjorde dette. Jeg åpnet PCn og døra slik at det ble ca 10 grader inne med PCn. Og jeg stilte vifta på skjermkortet på 100%. så satt jeg på WoW. Da kjørte skjermkortet på 40-50 grader. Det skjedde ingenting, alt funket. Så lukket jeg PCn og døra og skrudde vifta på auto(som er ca 20-30%). etter 5 minutter ble skjermkortet 60-70 grader så skjedde det igjen. Så mitt spørsmål er: Hvorfor slutter skjermkortet mitt å virke på 60-70 grader? Hadde ikke veldig lyst å sende skjermkortet tilbake Endret 13. mars 2011 av BennyBoy<3 Lenke til kommentar
ferskvare Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Kan være loddefeil på kjølingen på kortet, en dårlig vifte etc. Siden det skjer rundt en spesifikk temperatur, vil jeg gjette at det er kortet/systemet som har en failsafe, og kutter når ting ser ut til å gå galt. Tror dessverre ikke du har så mange andre alternativ enn å sende tilbake og reklamere. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Regner med at du har opptatert drivere? hørte mange saker om 5000 serien til amd, at de slet med gray screen. Ble lagt ut mange nye drivere og hot fixes.. Endret 13. mars 2011 av Crazyjoey Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Regner med at du har opptatert drivere? hørte mange saker om 5000 serien til amd, at de slet med gray screen. Ble lagt ut mange nye drivere og hot fixes.. ja har oppdatert drivere:) Men takk for ditt svar. Jeg søkte Radeon Hd 5850 gray screen, og det virker som det er en fix for det:) Gray screen of death:P hvis jeg ikke finner noen fix sender jeg det bare inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå