Sacro Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Heisann Har en god gammel maskin jeg tenkte å handle meg ett nytt skjermkort til. Per dags dato har jeg stående ett MSI 6600GT. Maskinen: Hovedkort: MSI P4N SLi (PCI Express x16 slot (supports PCI Express Bus specification v1.0a compliant) Prosessor: 3,2GHz P4 RAM: Kigston HyperX 2GB kit, 667MHz Krav: 1xDVI ut og 1xVGA ut Ingenting annet er vel relevant vil jeg tro. Endret 13. mars 2011 av Sacro Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Bare å handle ett budsjettkort, noe heftig vil ikke den stakkars P4 CPUen henge med på. Kortet blir bare stående å vente på at CPUen puffer mer data til skjermkortet. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Bare å handle ett budsjettkort, noe heftig vil ikke den stakkars P4 CPUen henge med på. Kortet blir bare stående å vente på at CPUen puffer mer data til skjermkortet. Vil hovedkortet kunne bruke kort laget for PCI-E 2.0 ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 PCI-E 1.0 og 2.0 er det bare å peise på stortsett. I verste fall kan du måtte ha en ferskere BIOS da enkelte NV Chipset sliter litt (Sjekk hjemmesiden om det er en oppdatering, dagens hovedkort MÅ du oppdatere BIOS akkurat som drivere, før kunne man la være men ikke nå lenger.) Eneste forskjellen på PCI-E 1.0 og 2.0 er at 2.0 er dobbelt så rask i teorien båndbredde messig. For å få vite hvor du ligger sånn ca er PCI-E 1.0 x16 det samme som PCI-E 2.0 x8. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå