Gå til innhold

Førstegangs SSD kjøper trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann. :)

Jeg har omtrent null peiling på SSD. Men begynner å bli lei treig oppstart av Windows (Win7 x64 Ultimate) Jeg er klar over at dette ikke bare skyldes harddisken OSet ligger på (Western Digital Caviar Green 1.5TB) Så har nå planer om å invistere i SSD før TG. Har jo fortsatt litt tid til å skaffe en, så vil helst ha mange innspill på hvem som har best ytelse.

Vet ikke hvor stor jeg trenger egentlig, man skal bare ha OSet og litt små programmer på SSDen. 64GB holder nok, kom gjerne med innspill.

På forhånd tusen takk!

-Ballestikk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD-tråden her på forumet er et sted som har alt du leter etter. Dersom du leser der vil du se at pr. akkurat nå, er C300 det beste kjøpet. Om noen uker er neste generasjon ventet. Disse vil gi litt bedre ytelse til mulig lavere priser. Les de siste sidene i SSD-tråden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm, jeg vil jo ha max ytelse hvis jeg først velger å invistere i en SSD, skjekka prisguiden, men fant ikke noen måte å sortere med SATA 6Gbps. Så fant for det meste 3Gbps kontrollerkort. Noen som gidder å linke meg til et billig kontrollerkort som har god ytelse. Trenger ikke mer enn 2 SATA 6Gbps porter internt.

Lenke til kommentar

Ok, haster ikke med SSD, jeg overlever hitill med min supertreige WD green 1.5TB. Men før TG hadde vært fint. Men en ting jeg lurer på med den nye genrasjonen med SSD trenger jeg SATA 6Gbps? på mitt HK har jeg bare SATA 3Gbps.

Hvis du vil ha SSD før TG burde du bestille en av de som er på markedet nå, Hvis du venter på Vertex 3, som jeg gjør, vil du ikke få den før tidligst midten av april. Har selv en bestilling på denne liggende hos dustin, og foreløpig er leveringsdato satt til 15. april.

Håkon

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei nå er det jo en stund siden TG. Jeg har ikke enda kjøpt meg SSD. Er det noen nye SSDer å anbefale.

Hilsen en som ikke følger med i dataverden lengre.

Kanskje de nye SSD Force 3-ssdene fra Corsair med SATA3? De er ikke sluppet enda, men er ventet å komme til uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...