Kontorstol Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei, tok/laget dette panoramabildet. Hva syns dere? Lenke til kommentar
DjIcet Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Ser ut som fokus er på steinene i forgrunnen. Jeg ville likt å satt fokus til uendelig for å få lysene på andre siden av fjorden klarere. Men ideen er veldig god. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Ville egentli ha det blurry for å få et veldig rolig bilde (første rolige natten på mange mnd ), men jeg kan prøve det neste gang. Hva syns dere om skjøten btw? Ble ikke helt fornøyd. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Legger merke til skjøten, ser nesten ut til at skyene har flyttet på seg før du fikk tatt neste bilde. Høyre halvdelen er uskarp på grunn av bevegelse. Ser det tydelig på stjernene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Ja skyen var ganske urolige.. Men jeg ble egentlig ganske fornøyd, spesielt med tanke på at det var mitt første forsøk. Kan også nevnes at jeg ikke brukte stativ (hadde ikke det med meg) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Ser ut som det meste er ute av fokus her. Jeg kjøper ikke argumentet at du gjorde det blurry for å få et rolig bilde. På slike bilder er det viktig at fokus sitter, for at det skal bli behagelig å se på. Ta med stativ, bruk mindre blenderåpning for å få større dybdeskarphet. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Det er opp til deg selv hva du tror på, men jeg kan være med på at det blir bedre me bedre fokus og mer dybdeskarphet. Syns dog at det passet ganske greit med sjøen som ble såpass myk og rolig. Alle tips er dog notert og jeg skal prøve det neste gang jeg tar lignende bilder. Takk for god kritikk hittil! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det er opp til deg selv hva du tror på, men jeg kan være med på at det blir bedre me bedre fokus og mer dybdeskarphet. Syns dog at det passet ganske greit med sjøen som ble såpass myk og rolig. Alle tips er dog notert og jeg skal prøve det neste gang jeg tar lignende bilder. Takk for god kritikk hittil! Sjøen blir ofte myk og rolig hvis du benytter lang lukkertid (forutsetter stativ) Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Ja selvfølgelig. Kan nevne at kameraet stod på et rekkverk (batterigrep gjorde det mulig) men det var dessverre ikke spesielt stabilt. Lukketiden var 25 sek. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det er jo ikke fokusert likt Så ikke noe tro på din teori om å lage et blurry bilde. Ene siden av bildet er nesten i fokus på området bak i bildet, men andre bildet er på steinene. Og litt merkelig sammesetning hvis man ser på skyene, de passer ikke. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Hmm, der var jo på manuell fokus og jeg endret ikke på noe mellom bildene. Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 De to bildene er i allefall ikke like i instliinger. Da du kan se forskejll i lysene på bildene. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Ingen verdens ting ble endret (annet enn vinkelen på kameret selvfølgelig) når jeg tok det andre bildet. Kan det ha noe å gjøre med at månen ikke var med på bilde nr. 2? Er ganske innen foto. Edit: Skjekket Exif-infoen på originalbildene. Begge bildene hadde sammne blenderverdi, lukketid og ISO (og jeg brukte manuell fokus på begge, uten å endre på fokuseringen). Begge RAW bildene ble også behendlet likt i Photoshop. Endret 14. mars 2011 av Kontorstol Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Da er det nok bevegelsesuskarphet du har der da. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Den kan jeg være med på. Synd egentlig, da jeg egentli likte bildet svært godt. Men for all del, man lærer best ved å prøve og feile. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er det bilde av Sortland? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Nei, det er bilde av Remøy (sett fra Voldsund på Leinøy). Naboøya til Runde (Fuglefjellet). Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Nei, det er bilde av Remøy (sett fra Voldsund på Leinøy). Naboøya til Runde (Fuglefjellet). Kjenner du til Reidar Stridh og de halvgale sønnene Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 åja... så det var der ja.. virka veldig kjent.Bildet hadde vert bra det visst det var skarpt, men det er nok en del som mangler på det..kunne også godt tenkt meg en litt lysere eksponering slik at du fikk fra litt meir detaljer i forgrunnen.. lykke til videre. stativ,selvutløser og speiel lås neste gang så går det bedre!! :=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå