Gå til innhold

[Løst] BK: Nattpanorama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er opp til deg selv hva du tror på, men jeg kan være med på at det blir bedre me bedre fokus og mer dybdeskarphet. Syns dog at det passet ganske greit med sjøen som ble såpass myk og rolig. Alle tips er dog notert og jeg skal prøve det neste gang jeg tar lignende bilder. :)

Takk for god kritikk hittil!

Lenke til kommentar

Det er opp til deg selv hva du tror på, men jeg kan være med på at det blir bedre me bedre fokus og mer dybdeskarphet. Syns dog at det passet ganske greit med sjøen som ble såpass myk og rolig. Alle tips er dog notert og jeg skal prøve det neste gang jeg tar lignende bilder. :)

Takk for god kritikk hittil!

Sjøen blir ofte myk og rolig hvis du benytter lang lukkertid (forutsetter stativ)

Lenke til kommentar

Det er jo ikke fokusert likt :dontgetit:

Så ikke noe tro på din teori om å lage et blurry bilde.

Ene siden av bildet er nesten i fokus på området bak i bildet, men andre bildet er på steinene.

Og litt merkelig sammesetning hvis man ser på skyene, de passer ikke.

Lenke til kommentar

Ingen verdens ting ble endret (annet enn vinkelen på kameret selvfølgelig) når jeg tok det andre bildet. Kan det ha noe å gjøre med at månen ikke var med på bilde nr. 2? Er ganske innen foto. :)

Edit: Skjekket Exif-infoen på originalbildene. Begge bildene hadde sammne blenderverdi, lukketid og ISO (og jeg brukte manuell fokus på begge, uten å endre på fokuseringen). Begge RAW bildene ble også behendlet likt i Photoshop.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar

åja... så det var der ja.. virka veldig kjent.Bildet hadde vert bra det visst det var skarpt, men det er nok en del som mangler på det..kunne også godt tenkt meg en litt lysere eksponering slik at du fikk fra litt meir detaljer i forgrunnen.. lykke til videre. stativ,selvutløser og speiel lås neste gang så går det bedre!! :=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...