Gjest medlem-16183 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hallo. Jeg har et problem. Je har mobilt bredbånd fra netcom. 4G abonnementet. Jeg satt som vanlig med kompisene på teamspeak og la merke til at jeg hadde fått en melding på abonnementet. Jeg fikk beskjed til å logge inn med telefonnummer og passord på en av netcom sine sider. Til min overraskelse var det et stort fint bilde av en baby og en 4 år gammel jente. Men alvorligere skulle det bli. mms var sendt fra en i Trondhjem og på mottaker sto det ikke mitt nummer men en annen person sitt nummer. Hvordan har denne mms meldingen klart å ende opp hos meg? Det må legges til at jeg bruker en yagi antenne med samsung usb modemet. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Uhm.. Ganske enkelt at noen sendte til feil nummer? Hvis ikke mobilen din støtter MMS(Eller hvis den for øyeblikket ikke kan mottas?) blir det sendt slik at du kan se/laste ned på Netcom sine sider. Endret 13. mars 2011 av Vizla Lenke til kommentar
InnerLeopard Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) på mottaker sto det ikke mitt nummer men en annen person sitt nummer. Uhm.. Ganske enkelt at noen sendte til feil nummer? Hvis ikke mobilen din støtter MMS(Eller hvis den for øyeblikket ikke kan mottas?) blir det sendt slik at du kan se/laste ned på Netcom sine sider. Mottakernummeret var ikke mitt, men en annen person sitt nummer! Tror kanskje antennen har fanget opp noe. Og det her skjedde ikke på mobil men på mobilt bredbånd fra Netcom. Endret 13. mars 2011 av InnerLeopard Lenke til kommentar
InnerLeopard Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Da sier du i fra til Netcom Må nesten det. Alvorlig at denne 4G programvaren gir meg adgang til private mms som ikke skal til meg. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Ah, misset den der Har hørt tidligere at andre har mottatt slike som ikke var ment for dem, som Ayb sier meld fra til Netcom. En stund siden de hadde det problemet tho. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Har du sjekket opp at nummeret faktisk tilhører noen andre? Eller går du bare ut i fra det, siden du ikke kjenner det igjen? Mobile bredbånd har nemlig også et eget telefonnummer - kan det hende at personen som sendte MMS har sendt til dette nummeret? Enten ved feiltasting, eller at noen har hatt det før? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg tipper dagmann sitter på løsningen. Mobilt bredbånd har egne anropsnummer, og det er ganske høy frekvens på gjenbruk av mobilnummer i Norge per i dag. Alternativt har noen tastet feil og tilfeldigvis truffet på nummeret til ditt mobile bredbånd. Lenke til kommentar
InnerLeopard Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 nope. Jeg dobbeltsjekket. Alle nummer involvert er ikke identiske til mitt nummer på det sim kortet. Lenke til kommentar
oleanl Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Hvordan vet du at jenta er 4 år? Lenke til kommentar
InnerLeopard Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) sa aldri at jeg visste henne var 4 år. Ser bare slik ut. Hva har det å si anyway? Er du hobbypoliti eller noe? Tror jeg hadde funnet et bedre sted å lete etter voldtektsoffer enn å velge noen som jeg tilfeldigvis fikk mms fra. Netcom har tatt ned mms fremviseren sin... Endret 21. mars 2011 av InnerLeopard Lenke til kommentar
kommentatoren Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hva ble konklusjonen her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå