Lightboy Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hei.jeg har en pc som jeg måtte bytte hovedkort på og nå finner jeg ikke sata disken min i biosen.jeg har prøvd og bytte kabler og bytte mellom sata portene uten at det hjalp så nå begynner jeg å bli redd jeg må ha meg en ny harddisk,noe som jeg ikke har spessielt lyst til siden den jeg har inneholder mye viktige ting.hardisken er samsung 750gb.på forhånd takk. Lenke til kommentar
Gr@nitt Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Sjekk alle bios settings. Kan være AHCI er enablet.(du skal kunne se disken i bios uansett). Får du ikke bootet på disken eller kan du ikke lese HW'en fra bios? Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 glemte å si at problemet oppstod når jeg kobblet en av strømledningene til skjermkortet feil i strømforsyninga.vanligvis gjør jeg ikke sånne ting selv men fettern mi sa jeg kunne greie det.uansett det som skjedde da var at strømforsyninga kortslutet(det luktet svidd) oghovedkortet og skjermkortet gikk i stykker,men jeg kan ikke fårestille meg at hardisken også skulle gå,det hadde vært toppen av uflaks.det er litt vanskelig å høre om hardisken spinner for det andre bråker desverre en del. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Bruker du fortsatt den strømforsyningen du kortsluttet? I tilfelle kan det være at den ikke leverer strøm på kabelen til SATA-harddisken din. Lenke til kommentar
Lightboy Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 nei jeg kjøpte meg en helt ny strømforsyning,hovedkort og skjermkort hadde jeg ligendes.hovedkortet er http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622114 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå