flekken Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Hei Når jeg slo på min pc igår fikk jeg følgende feilmelding "det angitte domenet finnes ikke eller kan ikke kontaktes. Jeg fikk slått på, men når det kom til punktet hvor jeg skal skrive passord, kom denne feilmeldingen. Virket helt fin på onsdag, men var plutselig slik igår. Noen som har vært borti noe lignende og kan ha en løsning ? Eller som kan tipse om noen sider hvor jeg kan finne løsning. Det er en bærbar Dell med windows vista. Blir veldig glad for hjelp. :-) Lenke til kommentar
flekken Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Er dette en jobb-maskin? Nei, det er min private, men ja har også tilgang til jobben på den. Men kjøpt av meg. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Hei Når jeg slo på min pc igår fikk jeg følgende feilmelding "det angitte domenet finnes ikke eller kan ikke kontaktes. Jeg fikk slått på, men når det kom til punktet hvor jeg skal skrive passord, kom denne feilmeldingen. Virket helt fin på onsdag, men var plutselig slik igår. Noen som har vært borti noe lignende og kan ha en løsning ? Eller som kan tipse om noen sider hvor jeg kan finne løsning. Det er en bærbar Dell med windows vista. Blir veldig glad for hjelp. :-) Du skal se om du klarer å komme deg inn i sikker modus. Om du har laget deg passord, så ha det for hånden. Måten å logge seg inn i sikker modus er som følger. Idet du ser at du kan trykke en tast for å gjenopprette, F11, så trykker du i stedet F8 og nøkler den. Så kommer det opp et nytt bilde, hvor du nå kan velge hvilken oppstart du vil foreta. Velg da sikkermodus med nettverk. Trykk enter og maskinen vil starte opp. Når du kommer til påloggingsvinduet (hvis maskinen har passord for pwl.) Så velger du konto for Administratorer. Logger deg på. Å velge seg konto er det samme som å fjerne ditt opprinnelige i vinduet og skrive inn Administrator. Har du ikke laget passord, så vil du komme rett inn. Svar ja til å kjøre i sikker modus. Når du er kommet i sikker modus, så kjører du en virus scan. I sikker modus er mange funksjoner ute, derfor kan man ikke kjøre all slags programvare her. Bl.a. desktop oppløsning vil kjøres i std oppløsning 640x800. Når du har kjørt virusscan, kjør så en chkdsk (scandisk) og avslutt og restart maskinen. Chkdsk, kjører du i vinduet kjør på startknappen. Legg merke til notat som dukker opp etter at scan er ferdig. Da får du info om feil ble funnet på mapper/filer. Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå