Adjin Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Hei, Jeg har ett par Boston Acoustics A40 Series I høytalere og ringen rundt ett av elementene har sprukket. Dette skjer gjerne og skal være mulig å fiks for mening mann. Fant Video som viser hva jeg mener. Men, jeg kan ikke finne slike ringer for salg i norge, finner endel på e-bay og wooferrepair.com, men selv om ringen er greit priset, ca 15-20$ koster frakt 25-30$ og da kommer jeg over den magiske grensen for mva. Noen som kan hjelpe med hvor slikt finnes, og gjerne hva "refoaming" heter på norsk? Regner med jeg tar begge høytalerene med en gang, slik at jeg er sikker, vil dette ha invirkning på lyden fra den som er hel også? Regner med skummet er ganske sprøtt etter 30 år vil jeg tro. Takk for hjelp! Adjin Endret 12. mars 2011 av Adjin Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Skal du fikse bare det ene elementet? Det hadde jeg ikke gidda, jeg ville mye heller ha plukka av opphenget på det andre elementet og bytta det og, selv om det kanskje er i orden enda. Edit: Er det forresten 8-tommere du skal fikse? Edit 2: Hva som er så stress med å betale moms? Blir jo ikke mer enn en 50-lapp uansett. Endret 12. mars 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 A40 var 5.6 tommer eller så, filmen var bare for å vise hva jeg mente. Moms er en ting, men når du har en vare som i seg selv koster ca 15$, can 180,- og det kommer frakt på ca 30$, ca 360, i tillegg og så moms på ca 135,- på toppen av det kommer det totalt på nesten 700,- Hadde det vært snakk om 250 hadde det vært greit, men for 700 kan jeg heller kjøpe et nytt element å sette inn... Også veldig greit å kunne bestille ett til om det skulle gå galt, gjør vist det av og til, spess når amatører prøver å gjøre det selv. Så om jeg ødelege de første kan jeg ende opp med 2k+ og mange ukers ventetid... Men takk for hjelpen Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Dette da? http://cgi.ebay.com/Boston-Acoustic-A40-Other-6-5-Premium-reFoam-Kit-/260649110098 2 stk for ca 50 USD med frakt.. Blir ca 400 kr med moms. Edit: Her var det faktisk enda billigere.. http://www.wooferrepair.com/boston.html 2 stk for ca 43 USD (i allefall for 6.5" kit med 5.5 cm dustcap) Endret 14. mars 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Frakt taes ikke med i beregningen på hvorvidt noe skal momses eller ikke. Om varen koster 15-20$ + frakt blir det ingen moms. Når noe først går gjennom momsing så tilkommer et fortollingsgebyr på 100kr også. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Frakt taes ikke med i beregningen på hvorvidt noe skal momses eller ikke. Om varen koster 15-20$ + frakt blir det ingen moms. Når noe først går gjennom momsing så tilkommer et fortollingsgebyr på 100kr også. Ikke sikker på om det stemmer helt.. Om verdi på varen er under 200 kr regnes ikke frakt med i moms; over 200 kr i verdi får påregnet moms og evt toll på både verdi og frakt. Man får også et forenklet tollgebyr på 90 kr på slikt noe.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Frakt taes ikke med i beregningen på hvorvidt noe skal momses eller ikke. Om varen koster 15-20$ + frakt blir det ingen moms. Når noe først går gjennom momsing så tilkommer et fortollingsgebyr på 100kr også. Ikke sikker på om det stemmer helt.. Om verdi på varen er under 200 kr regnes ikke frakt med i moms; over 200 kr i verdi får påregnet moms og evt toll på både verdi og frakt. Man får også et forenklet tollgebyr på 90 kr på slikt noe.. Jeg ser ikke hvordan det motstrider det jeg sa. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Jeg ser ikke hvordan det motstrider det jeg sa. "Frakt taes ikke med i beregningen på hvorvidt noe skal momses eller ikke." Det regnes moms av frakt om verdien av pakken er over 200 kr. Men mulig vi snakker litt rundt hverandre. Ser nå at du kanskje mente at frakt ikke var med i beregningen om hvorvidt moms skal betales eller ei, om verdien på bare pakken er under 200 kr. Gikk litt fort i svingene for meg her.. Kan kanskje ta det som digresjon eller noe, at om man handler på nett og verdien på pakka er over 200 kr må man betale moms både på pakkens verdi OG frakt. Endret 1. april 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå