Kaptein Snus Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Bygde meg en ny PC i starten av Desember, og den har fungert knall helt frem til noen uker siden. Da fungerte plutselig ikke nettet lengre. Specs: Asus P7P55D Motherboard Intel Core i7 2.93 GHz Kingston 1,5 T Western Digital ATA 1,5 Terra ATI Radeon HD 4850 Western Digital 4GB minne For noen uker siden installerte jeg ubuntu ved siden av Windows 7, og det var da problemet oppsto. Jeg installerte Ubuntu og bootet meg inn i Ubuntu, skypet litt med min kjære og alt var fryd og gammen. Så skulle jeg skru på PCn dagen etterpå, og internett fungerte ikke. Nå har jeg formatert harddisken og lagt inn Windows 7 på nytt, og installert driverene som fulgte med hovedkortet. Fungerer fortsatt ikke. I Windows 7s Device Manager er det en gul varseltrekant på network adapteren og under device status står det Windows cannot verify the digital signature for the drivers required for this device. A recent hardware or software change might have installed a file that is signed incorrectly or damaged, or that might be malicious softeare from an unknown source. (Code 52) Har ikke sånn kjempe peiling på hardware, så dette sier meg ingenting.. Bakpå pcn så blinker det et oransje lys når nettverkskabelen er koblet i, og det blinker grønt samtidig når windows 7 prøver å koble til. Det fungerte helt fint første gang jeg bygde pcn og installerte windows 7, så skjønner ikke hva som har skjedd? Må jeg kjøpe nytt hovedkort? Bare spør hvis det er noe dere lurer på som ikke kommer godt nok frem eller som ikke står her i det hele tatt. Begynner å bli frustrert siden jeg har faktisk investert litt penger i denne boksen. Vennlig hilsen, Lek1 Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Prøvd med en restart av ruteren? prøvd med en anen kabel? prøvd en eldre driver? hva med å installere driver som admin eller i safe mode? fungerer det da? Regner med at du installerte ubuntu på en anen harddisk, om tilfellet, prøv å start opp uten den harddisken i. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 Har prøvd dette: - Restart av ruter - Skrudd av PC og tatt ut strømmen helt - Benyttet en annen kabel - Har prøvd med de driveren som allerede er installert. 7.02 (driver med på CD er 7.03) Ubuntu ble installert via Windows, men på en annen partsjon enn det Windows var.(Hadde en C: og en D: disk. Ubuntu ble installert på D: og Windows på C:) Har bare en HDD. Har ikke prøvd å installere driver som admin. Gjør man dette ved å høyreklikke på CDn også velge "Run as Administrator"? Har heller ikke prøvd safe mode, men det kan være smart Takk for svar! Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 For å utelukke feilen, kan du prøve og starte maskinen med F8 > Start up without digital driver enforcement (husker ikke ordrett hva det står). Hvis ikke det hjelper kan det tyde på at det er feil på hovedkort. Kjøpe nytt hovedkort? Ikke glem at du har garanti / reklamasjon på sånne ting der du har kjøpt det. For å slippe bryet kan du også sette inn ekstern nettverkskort Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Beklager at jeg ikke har gitt noe lyd fra meg, men flytta til pappa i 2 uker. Nå har jeg kommet hjem igjen og startet opp med f8 -> disbale driver signature enforcement, og TADA(!) nettet funker.. Hva kan jeg gjøre da, for at jeg skal slippe å gjøre det hele tiden? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Laste ned godkjente drivere til nettverkskortet fra siden til produsenten av hovedkort/nettverkskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå